۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85215408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ هزار زائر در مدارس مهران اسکان یافتند

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85215408
۱۸ هزار زائر در مدارس مهران اسکان یافتند

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۸ هزار زائر (نفر روز) از آغاز تردد زائران در مرز مهران تاکنون در مدارس شهرستان مرزی مهران اسکان یافته اند.

علی درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران در ۳۰ فضای آموزشی مهیا شده در مهران اسکان یافته اند.

به گفته وی، به منظور خدمات دهی هرچه مطلوبتر به زائران از ظرفیت ۱۳۰ مدرسه در سراسر استان استفاده شده است تا زمینه اسکان میهمانان سیدالشهدا(ع) فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: شماری از مدارس نیز در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است تا با استفاده از آنها به زائران خدمات دهی داشته باشند.

درویشی ادامه داد: همچنین امکان پارک خودروهای زائران به تعداد روزانه ۲ هزار خودرو در فضاهای آموزشی مهران فراهم شده است.

وی به فعالیت موکب این اداره کل در مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: در این موکب خدماتی نظیر پخت غذا، توزیع بسته های فرهنگی، اجرای گروه سرود دانش آموزی و غیره برای زائران ارائه می شود.

به گفته وی، همچنین امسال از ظرفیت دانش آموزان استفاده شده و این افراد که عمده آنها از اعضای شورای بسیج دانش آموزی و مدارس استعدادهای درخشان هستند در بسیاری از موکب ها با عنوان راهنمایان استقبال از زائران حسینی فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به مشارکت یک هزار دانش آموز و یک هزار فرهنگی در خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال گفت: یکی دیگر از مهمترین فعالیت این افراد پاکسازی محیطی در مرز مهران خواهد بود.

وی یادآور شد: موکب اصلی این اداره کل علاوه بر مرز مهران در ایلام نیز فعالیت داشته و درحال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین فراخوان خادمین اربعین ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا ویژه مدارس شاهد اعلام که با استقبال مواجه شده و تاکنون شمار زیادی در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی در کشور است که بر اساس پیش بینی ها ۶۰ درصد زوار در ایام اربعین امسال از مرز مهران تردد خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha