۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85215277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بیش از ۶۷۶ هزار مسافر در استان اردبیل جابجا شدند

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85215277
 بیش از ۶۷۶ هزار مسافر در استان اردبیل جابجا شدند

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۶۷۶ هزار مسافر در پنج ماه امسال در این  استان جابجا شدند.

به گزارش ایرنا ، رضا شیرین‌زاده روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان نمین افزود: در این مدت ۶۷۶ هزار مسافر در این استان از طریق ناوگان عمومی جابجا شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد بیش از ۳۴۷ هزار مسافر با اتوبوس، ۲۷۲ هزار ، ۷۰۱ مسافر با سواری و ۵۶ هزار و ۷۸۰ مسافر نیز با مینی‌بوس جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه پارسال در این مدت ۶۶۶ هزار مسافر در استان اردبیل جابجا شدند، اظهار کرد: در پنج ماه امسال جابجایی مسافر در استان ۲ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت جابجایی مسافر با اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بیش از ۲۲ درصد و با مینی‌بوس نیز بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

شیرین‌زاده ادامه داد: بیشترین میزان جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در استان اردبیل به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بوده است.

وی همچنین از افزایش ۷۶ درصدی جابجایی مسافر در نمین و افزایش ۳۶ درصد جابجایی مسافر در سرعین خبر داد و گفت: در پنج ماه سال جاری پنج هزار و ۵۴۵ مسافر در نمین و یک‌هزار و ۷۰۰ مسافر در سرعین از طریق ناوگان عمومی جابجا شدند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: فروکش کردن کرونا، رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عوامل حمل و نقل و مسافران باعث افزایش تعداد سفر بوده است.

شیرین‌زاده همچنین به فعالیت هفت پایانه مسافربری در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان شامل ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

او خاطر نشان کرد: ۶۲ شرکت مسافربری و ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این استان به مردم و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل پارسال در رضایتمندی مسافران و رسیدگی به شکایات مسافران رتبه اول را در کشور کسب کرد، افزود: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha