اجرای ۸۵ طرح بهداشتی و درمانی، عمق خدمت رسانی دولت سیزدهم در لرستان

خرم آباد - ایرنا - تکمیل و بهره برداری طرح های بهداشتی ، درمانی در حالی دولت سیزدهم در استان لرستان با جدیت پیگیری شد که اکنون علاوه بر بهره برداری ۶۰ طرح ، ۸۵ طرح دیگر از جمله سه بیمارستان جنرال نیز در مراحل اجرایی و تکمیل قرار دارند.

به گزارش ایرنا، عمق خدمت رسانی و گستردگی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در طی سالیان گذشته در سرلوحه امور قرار داشته است، تا حدی که ایجاد زیرساخت ها و انتقال امکانات و تجهیزات لازم حتی در دورترین نقاط این مرز و بوم با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد.

توجه به ایجاد زیرساخت های درمانی و تشخیصی در مناطق مختلف کشور و تسهیل امور درمانی برای بیماران و خانواده های آنان از نخستین اولویت های نظام مقدس جمهوری است که همچنان نیز با شتاب در حال پیمودن مسیر خدمتگزاری و توسعه است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری همواره تلاش می شود تا بیماران و اطرافیان آنان علاوه بر رنج بیماری متحمل زحمت دیگری نشوند.

در این راستا در دولت سیزدهم نیز موفقیت های قابل توجهی حاصل شده است تا حدی که این مدت در لرستان با پراکندگی جغرافیایی قابل توجه، امکانات تشخیصی و درمانی در اغلب نقاط این استان فراهم شده است تا علاوه بر کاهش رفت و آمد مردم این استان به استان های همجوار و بهره مند، بهترین خدمات نیز در همان مناطق سکونت را دریافت کنند.

این در حالی است که چند سال اخیر با توجه دولت سیزدهم مراکز درمانی مجهز به تجهیزات تشخیصی فعال شده است و با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص خدمات با کیفیتی ارایه می دهند و در این راستا توسعه زیرساخت ها، افزایش مراکز بهداشت و درمان و تامین تجهیزات و تخت های بیمارستانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در لرستان به شمار می رود به طوری که در چهار دهه گذشته سه هزار و ۹۸۲ تخت جدید در مراکز درمانی استان ایجاد شده است.

همچنین سال گذشته با سفر ریاست جمهوری به این استان با تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل و راه اندازی مراکز درمانی و بهداشتی، تلاش های مضاعفی شده است که از مهمترین این اقدامات، تکمیل سه بیمارستان و افزایش یک هزار تخت بیمارستانی، تامین ۴۰ قلم دستگاه های تشخیصی درمانی مدرن از جمله دستگاه سی تی آنژیوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت بیمارستانی، ام آر ای، الکترو شوک ، بهره برداری از ۶۰ طرح بهداشتی درمانی و اجرای ۸۵ طرح دیگر در این حوزه است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز پزشکان مشغول خدمت در دورترین و صعب‌العبورترین مناطق جغرافیایی لرستان هستند و با برداشتن روش‌های سقفی، پلکانی و ارتقای درآمد پزشکان، در بحث ماندگاری آنها و خدمات‌دهی در مراکز بیمارستانی استان تقویت شده است.

اکنون مناطق محروم و کم‌برخوردار از اولویت‌های اولیه خدمات‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان است و در این راستا این دانشگاه در رتبه نخست اردوهای جهادی کشور قرار گرفته است.

بهره برداری ۶۰ طرح درمانی بهداشتی لرستان در دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برخلاف تنگناها و تحریم ها عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان لرستان بسیار موفق بوده است به نحویکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۰ طرح درمانی بهداشتی در لرستان بهره برداری شده است.

دکتر "علی فرهادی" با بیان اینکه بسیاری از این طرح ها طی سنوات گذشته نیمه کاره رها شده بودند و امکان بهره برداری آنها وجود نداشت، اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع خوشبختانه تاکنون تعداد زیادی طرح درمانی بهداشتی در مناطق مختلف این استان به منظور افزایش خدمات بهداشتی درمانی در استان بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نیز اجرای ۱۰۵ طرح بهداشتی درمانی در استان آغاز شده است، افزود: در زمینه افزایش تخت، عملکرد دولت در جذب نیرو بسیار عالی بوده و برخلاف تنگناهای ایجاد شده اتفاقات خوبی در لرستان به ویژه در حوزه عمرانی رخ داده است که تلاش می شود با بهره برداری دیگر طرح های حوزه بهداشت و درمان در استان خدمات تاثیرگذارتری ارایه شود.

فرهادی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در لرستان نسبت به سرانه کشوری پایین تر است، عنوان کرد: تکمیل سه طرح بیمارستانی اولویت دانشگاه علوم پزشکی لرستان است و دولت نیز مصصم به تکمیل این طرح ها است.

وی با بیان اینکه این سه طرح بیمارستانی از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به استان هستند، یادآور شد: طرح های موفق دیگری با پیشرفت های بیش از ۸۰ درصد برای دور دوم سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و خوابگاه ۴۰۰ نفره پردیس از مهمترین این طرح ها به شمار می روند.

فرهادی اضافه کرد: یکی از طرح های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی لرستان مرکز ناباروری است که اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

اجرای ۸۵ طرح بهداشتی و درمانی، عمق خدمت رسانی دولت سیزدهم در لرستان

اجرای ۸۵ طرح بهداشتی درمانی در لرستان با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هم اکنون ۸۵ طرح بهداشتی درمانی در سطح استان در حال اجراست که عمده ترین این طرح ها سه بیمارستان جنرال نیایش خرم آباد، گهر دورود و رازی کوهدشت است.

فرهادی با بیان اینکه اجرای طرح بیمارستان نیایش خرم آباد پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد، افزود: با تامین اعتبارات این طرح تلاش می شود سال ۱۴۰۴ این بیمارستان به بهره برداری برسد و عملیات اجرایی بیمارستان های گهر دورود و رازی کوهدشت نیز در حال انجام است که امیدواریم با تامین اعتبار روند اجرای این طرح ها شتاب بیشتری بگیرد.

وی ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، توسعه اورژانس و بخش های درمانی را از دیگر اولویت های تکمیل طرح های بهداشتی درمانی استان برشمرد و یادآور شد: این طرح ها با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح استان در حال اجرا هستند.

فرهادی با بیان اینکه مابقی طرح های بهداشتی درمانی استان نیز با حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا هستند، ادامه داد: امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها تخصیص یافته و امید است برای تکمیل این طرح ها از منابع استانی استفاده کرد و تا پایان سال جاری بتوان این طرح ها را به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به اینکه اجرای ۱۰۵ طرح بهداشتی و درمانی با زیربنای ۱۸۸ هزار متر مربع از بهمن ماه سال گذشته در این استان در حال اجراست، گفت: تاکنون از این مجموع ۲۰ طرح بهره برداری شده و عملیات اجرایی مابقی طرح ها نیز در قالب تفام نامه هایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دولت پنج طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در استان آماده بهره برداری شده است.

فرهادی اظهار داشت: پنج طرح بهداشتی درمانی با مساحت سه هزار و ۷۸۶ مترمربع در این استان آماده شده است که تا پایان هفته دولت این طرح ها تحویل و بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه این طرح های بهداشتی درمانی در شهرهای خرم آباد، دورود، کوهدشت و رومشکان بهره برداری می شود، اظهار داشت: این طرح ها شامل مرکز شهری روستایی "ایمان آباد" خرم آباد، مرکز سلامت شهری "بهشتی" دورود، مرکز شهری روستایی "گراب" کوهدشت، مرکز جامع سلامت "رومیانی" رومشکان و خانه بهداشت "بلوط بازه" در دلفان است.

اجرای ۸۵ طرح بهداشتی و درمانی، عمق خدمت رسانی دولت سیزدهم در لرستان

افزایش یک هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی لرستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بهره برداری سه بیمارستان جنرال در حال اجرای این استان بیش از یک هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه می کند، ادامه داد: بیمارستان نیایش خرم آباد در چند ماه اخیر پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد.

وی با اشاره به اینکه با تزریق اعتبارات به طرح بیمارستان نیایش تلاش می شود در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد افزود: امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به بیمارستان نیایش تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان های دورود با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و کوهدشت نیز با ۵۰ درصد فعال هستند، اظهار داشت: انتظار می رود با تخصیص اعتبارات استانی به این طرح ها عملیات اجرایی آنها نیز تسریع شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و راه اندازی بیمارستان نیایش خرم‌آباد مطالبه جدی این واحد دانشگاهی است و در اولویت کاری قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از سفر رییس جمهور به استان ۲ هزار و ۷۲۰ میلیار ریال تسهیلات ماده ۵۶ برای این طرح در نظر گرفته شده که بخشی از این تسهیلات به دانشگاه پرداخت و به پروژه تزریق شده است.

وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از بیمارستان نیایش علاوه بر بالا رفتن میانگین تخت بیمارستانی استان از میانگین کشوری، به دلیل قرار گرفتن در مجموعه پردیس کمالوند، نزدیکی به مجتمع آموزشی دانشگاه و بیمارستان آموزشی مهر، فضای آموزشی و درمانی پردیس کمالوند تکمیل خواهد شد.

وی گفت: این بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی شامل تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و تمام رشته‌ها را خواهد داشت، با امکانات آزمایشگاهی پیشرفته همراه خواهد بود که پیشرفت فیزیکی آن از ۲۵ به حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

انقلاب تجهیزات درمانی لرستان در دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی چند سال اخیر در حوزه تجهیزات درمانی در لرستان اقدامات قابل توجهی شد به نحویکه بسیاری از تجهیزات تشخیصی درمانی در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تصویربرداری دانشگاه علوم پزشکی استان با حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات قابل توجهی داشته است، افزود: در حال حاضر تجهیزات تصویربرداری مدرن در تمام بیمارستان های استان وجود دارد و به زودی ام آر آی بیمارستان شهرستان الشتر نیز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان با ارز دولتی خریداری و تامین شده است.

فرهادی با تاکید بر اینکه تجهیزات آزمایشگاهی در استان نیازمند به روز رسانی است، ادامه داد: امید است با حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوان آزمایشگاه های استان را به روزرسانی کرد، چراکه حداقل اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: در حوزه اتاق عمل نیز اقدامات خوبی شده و تعداد اتاق عمل های بیمارستان عشایر به روز رسانی و افزایش یافته است و در بیمارستان الیگودرز ، نورآباد تعداد اتاق عمل ها به منظور ارایه بیشتر خدمات در حال افزایش است.

وی یادآور شد: مهمترین تجهیزات پزشکی که در یکسال گذشته به استان وارد شده است ، سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت های بستری،ام آر ای، الکتروشوک و بیش از ۴۰ قلم تجهیزات مختلف و اغلب رایگان یا با ارز دولتی بوده است.

اجرای ۸۵ طرح بهداشتی و درمانی، عمق خدمت رسانی دولت سیزدهم در لرستان

۲ هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تبدیل وضعیت شدند

معاوت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تبدیل وضعیت شدند و بیشترین تعداد تبدیل وضعیت ایثارگران لرستان در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی افزود: فراخوان آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ماه آغاز و در مهرماه آزمون برگزار خواهد شد که ۳۲۵ نفر سهمیه لرستان است که بصورت پیمانی در رشته های پرستار، مراقب سلامت، نیروهای بهداشتی و نیروی آزمایشگاهی است.

وی همچنین از افزایش‌ پذیرش سهمیه مناطق محروم دانشجوی پزشکی در این استان خبر داد و گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته ، از مجموع ۱۷۲ نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کنکور سراسری سال تحصیلی آینده تعداد ۴۸ نفر دانشجوی پزشکی سهمیه مناطق محروم دارای تعهد یک و نیم برابر مدت تحصیل به ترتیب در ۲ کد رشته در دانشکده پزشکی خرم‌آباد پذیرش خواهد شد و همچنین ۲ نفر سهمیه پزشکی قانونی استان لرستان نیز پذیرش می‌شود.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۹ نفر دانشجوی دندانپزشکی نیز ۶ نفر سهمیه بومی استان پذیرش خواهد شد و در رشته داروسازی به دلیل تقاضای کمتر مراکز درمانی ظرفیت مناسبی در سال‌های گذشته پذیرش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha