تاج: ایران و عربستان نمی‌خواهند در کشور ثالت بازی کنند/ با تیم امید همکاری می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ایران و عربستان تعاملات فوتبالی خوبی دارند و نمی‌خواهند دیدارهای آنها در کشور ثالث برگزار شود.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، مهدی تاج پس از جلسه با سرمربیان تیم‌های فوتبال بزرگسالان و امید در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همراه با مسئولان سازمان لیگ، نشستی با سرمربیان تیم‌های ملی داشته و در رابطه با برنامه‌ریزی بازی‌های تیم ملی، امید و لیگ قهرمانان آسیا، صحبت کردیم.

وی افزود: زمان برگزاری دیدارهای لیگ برتر و همچنین برنامه‌ریزی به موقع برای تمام مسابقات اهمیت زیادی دارد.

تاج درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه‌های استقلال و سپاهان حاضر به همکاری با تیم امید نشده‌اند، گفت: مشکلی نیست و سپاهان و استقلال با تیم امید همکاری خواهند کرد. تیم‌ها نیز دغدغه‌های خاص خود را دارند. همه می‌دانیم در سال گذشته، شرایط مالی لیگ خوب نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: تلاش ما این بود که امسال به لیگ جدی نگاه شود و به همین دلیل عددی برای سقف بودجه یا همان فیرپلی مالی لحاظ کردیم. تیم‌های لیگ برتری نمی‌توانند ۱۹ بازیکن بیشتر از ۲۳ سال داشته باشند و به همین دلیل به استفاده از نفرات جوان و امید روی آورده‌اند.

وی در خصوص شرایط استفاده از VAR، توضیح داد: همه می‌دانند محدودیت‌ها کجاست و خود صداوسیما با تحریم‌های جدی روبه‌رو شده و خودش با هماهنگی ما برای پخش مستقیم جام ملت‌های آسیا، پیگیری می‌کند. برای آوردن VAR تلاش لازم را انجام داده‌ایم‌ اما به لحاظ آوردن و انتقال پول مشکلاتی داریم که دست ما نیست. وزیر امور خارجه هم تلاش می‌کند تا این کار را انجام دهیم.

تاج در خصوص تعامل با فدراسیون فوتبال عربستان، گفت: داور دیدار دوستانه ایران و آنگولا از عربستان خواهد بود و ما در استرالیا با سران عربستانی گفت‌وگو کردیم. طرفین به دنبال حضور در دو کشور هستند. پنج سپتامبر یعنی یک هفته دیگه در این رابطه تصمیم گیری می‌شود. یا قانون کشور ثالث لغو می‌شود یا این نوع میزبانی ادامه پیدا می‌کند اما به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم می‌گیرد. هنوز این مصوبه پا بر جاست اما من خوش‌بین هستم که لغو شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط باشگاه‌های کشورمان، بیان کرد: تیم‌های لیگ برتری اگر نتواند سال آینده مجوز ملی بگیرند، نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند. راه حل مشکلات، ارتباط دوستانه با آن‌هاست اما محکم پای قانون ایستاده‌ایم و باشگاه‌ها همه ضوابط را باید رعایت کنند. سران باشگاه‌های تراکتور، پرسپولیس و استقلال گفتند اگر سقف بودجه نبود، هزینه تیم‌ها به هزار میلیارد می‌رسید و این یعنی ورشکستگی باشگاه‌ها. البته این را هم باید بگویم که بازیکنان زحمت می‌کشند و شرافتمندانه کار می‌کنند و لطفا ادبیاتمان را هم درباره این قشر تغییر دهیم.

وی در خصوص بحث حرفه‌ای‌سازی، گفت: نامه‌ای از ایران به بخش حقوقی EBS رفت که کمک داور ویدیویی به ایران نیاید. این کار بدی بود که از یک مجموعه داخلی ارسال شد. در بحث بانوان هم نگذاشتیم به سمتی برویم که برای فیفا حساسیتی به وجود بیاید. حق پخش هم بخش حیاتی فوتبال است. باید از صدا و سیما و مجلس تشکر کنم که در این رابطه همکاری کردند. مجلس در کمیسیون‌ها خیلی کمک کردند و در تلفیق هم تصویب شد. اگر در برنامه هفتم حق پخش نمی‌آمد به مشکل جدی برمی‌خوردیم.

وی در خصوص بازدیدی که به همراه کیومرث هاشمی از ورزشگاه آزادی داشت، توضیح داد: می‌خواهیم چمن ورزشگاه آزادی را آبیاری کنیم، ولی آب نیست که فکر می‌کنم تا هفته آینده مشکل برطرف شود. قلعه‌نویی کمک کرده و از آتش نشانی خواستیم، کمک کند. ۳۰۰ هزار لیتر آب برای چمن زمین شماره دو آزادی می‌خریم. در رابطه با کیفیت چمن ورزشگاه آزادی، همانطور که سرپرست وزارت ورزش بررسی کرد و دغدغه‌های ایشان بود، تا ۲۰ روز آینده چمن ورزشگاه آزادی بازسازی خواهد شد.

تاج در خصوص مشکلات فوتبال کشور، گفت: متوجه شدیم تهیه بلیت هواپیما به مشکل اصلی باشگاه‌ها تبدیل شده است. برخی پروازها به گونه‌ای است که نمی‌توانیم ۴،۵ روز یکبار لیگ را پیگیری کنیم. با این مشکلات است که لیگ را عالی برگزار می‌کنیم و سه چهار روز از اروپا عقب هستیم. همه ماموریت‌های‌ ما از جمله اردوهای تیم ملی و امید انجام می‌شود. تیم ملی فوتسال به برزیل خواهد رفت و چند روز دیگر نیز هتل کوثر را افتتاح خواهیم کرد. مشکل چمن ورزشگاه آزادی نیز با پیگیری سرپرست وزارت ورزش حل می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی گفت: از نظر فدراسیون فوتبال طبق اطلاعیه‌ای که داده‌ایم ورزشگاه آزادی قابلیت حضور ۵۰ هزار تماشاگر را برای بازی‌های تیم ملی و لیگ را دارد. یکی از منابع درآمدی استقلال و پرسپولیس بحث حضور تماشاگران‌شان است، آنها باید بلیت بفروشند و در آمد کسب کنند. کیومرث هاشمی این مسائل را پذیرفت و موانع را برمی‌داریم تا با همین شرایط بازسازی ورزشگاه تماشاگران حضور داشته باشند. پروسه حضور بانوان از سوی فدراسیون انجام و در یکسری از ورزشگاه‌ها شروع شد. در بازی با ملوان انزلی محدودیتی قائل نبودیم و هر تعداد بلیت خواستند، فروخته شد. امروز هم حضور بانوان در چند ورزشگاه شروع می‌شود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که امیدوار هستیم در همه ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان باشیم. در ورزشگاه آزادی جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته خواهد شد که سرویس‌های بهداشتی و ورود و خروج‌شان جداگانه است.

وی در خصوص اسپانسر تیم‌های ملی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی مواقع اسپانسرهایی داشتیم که هزینه‌ها را تامین کرده است. اسپانسر کارش انجام شده و به زودی هم برای تیم‌های ملی، کمپ تیم‌های ملی و مجموعه‌های دیگر اعلام می‌شود. اردوی‌ ما، ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد که عدد کمی نیست و بدون اسپانسر نمی‌شود آن را پرداخت کرد. خوشبختانه این مسائل از جمله حق پخش با تدبیر انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص تخلف یک تیم لیگ برتری در عدم رعایت سقف قرارداد، بیان کرد: برای تیم‌های باشگاهی‌، باید ارزش اضافه‌های داده‌ها و ستاده‌های‌شان مثبت باشد که در بررسی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، این مورد برای همه باشگاه‌ها منفی بود. خیلی نمی‌خواهم روی این مورد توضیح بدهم چون ممکن است مورد سؤال AFC‌ قرار بگیریم که چطور آنها را تایید کردیم. تیییدی که ما داشتیم بر اساس قانون بود، یعنی ۵،۶ باشگاه توانستند تراز مالی‌شان را مثبت نشان دهند. اگر برخی تیم‌ها مجوز ملی نگیرند در لیگ نیز نمی‌توانند شرکت کنند.

وی گفت: فوتبالیست‌ها مفت خوری نیست و مثل بقیه مشاغل زحمت می‌کشند و صبح تا شب تمرین و کار می‌کنند. اگر بازیکنی مینیسک پایش پاره شود از گردونه فوتبال خارج می‌شود و دیگر نمی‌توانند کاری کند. فوتبال نوعی شغل در دنیا محسوب می‌شود و باید ادبیات‌مان را در خصوص فوتبال تغییر دهیم. حالا یکی دو نفر در فوتبال کاری می‌کنند که مورد پسند جامعه نیست و مربوط به همه حوزه فوتبال نیست، بنابراین این دفاع قانونی از فوتبال را داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوک تاراز ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    پدر استقلال رو در آوردی حالا با دعوت چند بازیکن داری تمرکز و انسجام تیمی رو بهم میزنی