پارک‌کی‌وون: بدون والیبال آدم نرمالی نیستم/ به تیم ملی ایران زمان بدهید

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: در ایران همه عاشق والیبال هستند. تیم ملی خوبی دارید؛ اما این تیم نیاز به زمان دارد و باید به این تیم زمان بدهید.

به گزارش ایرنا، در دو دهه اخیر مربیان اندکی بودند که توانستند در والیبال ایران اثرگذاری زیادی داشته باشند. قطعا پارک‌کی‌وون یکی از همین مربیان است و از جمله دستاوردهای او در والیبال ایران نظم و انضباط بود. این مربی اهل کره جنوبی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ هدایت تیم ملی والیبال ایران بود و توانست با این تیم به مدال نقره بازی‌های آسیایی دوحه دست پیدا کند. پارک که اکنون سرمربی تیم تایلند است برای حضور در قهرمانی آسیا به ایران سفر کرد. این مربی گفت وگویی با ایرنا داشته که در ادامه می‌خوانید.

یکبار دیگر به ایران آمدید. از حس و حال‌تان بگویید.

پس از پایان کارم با تیم ملی والیبال ایران، بارها به کشورتان آمدم؛ چه زمانی که سرمربی کره جنوبی بودم و چه زمانی که در رویدادهای مختلف که به میزبانی ایران برگزار شد عضو کمیته کنترل مسابقات بودم.

شما چندین سال پیش هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشتید. در حال حاضر این تیم را چطور می‌بینید؟

به نظر من والیبال ایران در آسیا بالاترین سطح را دارد. البته در یکی دو سال اخیر ژاپن به تیم قدرتمندی تبدیل شده است اما والیبال ایران همیشه یک قدرت بزرگ در آسیا است.

بزرگترین حسرت‌تان از دورانی که در والیبال ایران فعالیت می‌کردید چیست؟

من ۴ سال سرمربی ایران بودم و خیلی خوب کار کردم. در آن زمان بازیکنانم خوشحال بودند. خیلی چیزها به آنها آموزش می‌دادم. این آموزش‌ها تنها به مسائل فنی محدود نمی‌شد و حتی در خصوص مدیریت . به شاگردانم می‌گفتم اگر می‌خواهید روزی مربی شوید باید از همین امروز شروع کنید؛ انگلیسی صحبت کنید. البته مشکلاتی هم بود که نمی‌خواهم الان به آنها اشاره کنم.

پارک‌کی‌وون: بدون والیبال آدم نرمالی نیستم/ به تیم ملی ایران زمان بدهید

برخی از شاگردان شما در تیم ملی والیبال، الان مربیگری می‌کنند. عملکرد آنها را دنبال می‌کنید؟

آنها فرهنگ و تفکرات جدیدی را به والیبال ایران اضافه کردند و نسل نو مربیان کشورتان هستند. برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

شما الان ۷۲ سال سن دارید. به دنبال بازنشستگی نیستید؟

الان به بازنشستگی فکر کنم؟ من بدون والیبال آدم نرمالی نیستم. من از حضور در تیم لذت می‌برم. صدای توپ والیبال برای من بهترین موزیک است. زمانی که کنار زمین حضور دارم خیلی خوشحالم. نمی‌دانم تا چه زمانی مربیگری می‌کنم. همسرم می‌گوید باید بازنشسته شوم؛ اما والیبال لذت من است و لطفا اجازه بدهید همچنان از والیبال لذت ببرم و اینکه خسته شده‌ام یا نه اهمیتی برایم ندارد.

در خصوص رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا که در ایران برگزار شد صحبت کنید.

برگزاری این گونه مسابقات، آسان نیست. چون تعداد زیادی تیم در قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند و فقط ایران می‌تواند از عهده برگزاری چنین رویداد بزرگی بربیاید و این کشور همیشه گزینه مناسبی برای میزبانی رویدادهای معتبر است.

فکر می‌کنید ایران بتواند بار دیگر قدرت اول والیبال آسیا شود؟

قطعا می‌تواند. شما اینجا (ارومیه) را ببیند. در ایران همه عاشق والیبال هستند. تیم ملی خوبی دارید؛ اما این تیم نیاز به زمان دارد و باید به این تیم زمان بدهید. هر سال باید گام به گام به جلو بروید و این مسئله نیازمند کار زیاد است.

میراثی که از خود در والیبال ایران به جا گذاشتید چه چیزی بود؟

سعی کردم تفکر حرفه‌ای را به بازیکنان انتقال دهم و فکر می کنم در این زمینه موفق بودم.

پارک‌کی‌وون: بدون والیبال آدم نرمالی نیستم/ به تیم ملی ایران زمان بدهید

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha