۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85213464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیست‌وسومین ایستگاه اقلیم شناسی گلستان در رامیان افتتاح شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بیست و سومین ایستگاه اقلیم شناسی استان در پنجمین روز از هفته دولت در شهر دلند شهرستان رامیان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امان‌محمد کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این ایستگاه هواشناسی که با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال تجهیز شد شاخصه‌های مانند «دما و فشار هوا، سرعت و جهت باد و بارندگی» در منطقه به صورت برخط در اختیار سامانه هواشناسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین ۶ ایستگاه باران سنجی خودکار دیگر با تامین تجهیزات از سوی سازمان هواشناسی در نقاط مختلف استان فعال خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: ایستگاه‌ها و سامانه هواشناسی در تمام نقاط استان به غیر از گالیکش فعال است و پیگیری‌ لازم برای تامین زمین از سوی ادارات به منظور استقرار ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در این شهرستان در حال انجام است.

کمالی گفت: گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن از ۱۵۰ تا ۸۵۰ میلی متر متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره زار، جنگل، مرتع و دریاست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha