۴۰۰ میلیارد ریال برای نوسای ناوگان اورژانس مهریز یزد نیاز است+فیلم

یزد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: این شهرستان ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه برای خرید حداقل ۱۰ دستگاه آمبولانس و نوسازی ناوگان اورژانس نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر احمد مختاری" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان افزود: اکنون برای پوشش دادن شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز با پراکندگی زیاد و همچنین قرار گرفتن در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور فقط ۶ دستگاه آمبولانس زیرپوشش است که به هیچ وجه جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه عمر مفید یک دستگاه آمبولانس حداکثر ۱۰ سال است، ادامه داد: اکنون عمر همه آمبولانس‌های موجود مورد استفاده در شهرستان بیش از ۱۷ سال است که موضوع مهمی است و باید برای نوسازی ناوگان اورژانس شهرستان تلاش مضاعف شود.

۴۰۰ میلیارد ریال برای نوسای ناوگان اورژانس مهریز یزد نیاز است+فیلم

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز بیان کرد: اگر خدای ناکرده به صورت همزمان در ۲ منطقه شهرستان اتفاقی رخ دهد به دلیل کمبود آمبولانس برای شهروندان و حتی مسافران و میهمانان حوزه استحفاطی که دارای پراکندگی جغرافیایی است مشکل ساز است و قطعا حل این مسئله مهم نیاز به همکاری دارد.

مختاری به اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان اشاره کرد که فقط در استان یزد به مهریز و این شبکه محول شده و با همکاری کادر بهداشت و درمان در شهرستان ادامه داد و نقش مهمی در کمک به شهروندان به خصوص در پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی تصریح کرد: اکنون در شهرستان مهریز یک کد اورژانس و فوریت‌های پزشکی وجود دارد که با عنایت به جمعیت بالای شهرستان و مسافران و میهمانانی که به خصوص روزهای تعطیل هفته به صورت شناور در منطقه حضور دارند اصلا جوابگو نیست و باید برای حل مشکل اقدام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز افزود: سه محل جدید در شهرستان برای ایجاد کد اورژانس در شهر و مناطق روستایی بر حسب ضرورت جانمایی شده و فقط به صدور مجوز لازم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز است که امیدواریم پیگیری و اقدام شود.

مختاری به وجود برخی طرح‌های نیمه تمام عمرانی در شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد که طی سال‌های اخیر برای تکمیل آنها شتاب صورت گرفته ولی برای بهره برداری و استفاده مردم به همت و همکاری بیشتر در اختصاص بودجه نیاز است.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha