ایران اقدامات مهمی در بخش‌های تجهیزات پزشکی و کشاورزی انجام داده است

تهران - ایرنا - رییس مجلس الجزایر اقدامات ایران در بخش‌های تجهیزات پزشکی، کشاورزی و فرهنگی را بسیار ارزشمند و مهم توصیف کرد و گفت: ایران به عنوان یک عضو جهان اسلام می‌تواند به پیشرفت و توسعه دیگر کشورهای اسلامی کمک کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ابراهیم بوغالی که به ایران سفر کرده است با همراهی امیرحسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از نمایشگاه دائمی دستاوردهای خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران بازدید کرد.

رییس مجلس الجزایر در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تلاش بسیاری در ایران در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، کشاورزی و فرهنگی انجام شده است، اظهار داشت: تعاملات تهران - الجزیره در حوزه دانش بنیان‌ها به نفع صنعت دو کشور خواهد بود.

بوغالی ادامه داد: سیاست جدید دولت الجزایر مبتنی بر این است که وابستگی به نفت و گاز را کاهش دهد و سرمایه‌گذاری‌های متنوع‌تری را در بخش‌های مختلف انجام دهد.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که وزارتخانه‌ای در الجزایر مسوولیت پیگیری و راهبرد شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان را بر عهده دارد، گفت: هماهنگی‌های لازم بین این وزارتخانه و همتای ایرانی‌ به زودی صورت می گیرد تا فرصت برای تبادل تجارب و آموخته‌ها بین دو کشور فراهم شود. ما به این تبادل و تعامل بین متخصصان نیاز داریم و اطمینان داریم که نتیجه آن نیز قطعا به نفع صنعت دو کشور خواهد بود.

رییس مجلس الجزایر ضمن تبریک به مقامات ایرانی برای پیشرفت‌های حاصل شده، افزود: امیدوار هستم که این پیشرفت‌ها برای ایران ادامه‌ داشته باشد و به تحکیم توان اقتصادی این کشور کمک کند. ایران به عنوان یک عضو از کشورهای مسلمان می‌تواند به پیشرفت و توسعه دیگر کشورهای جهان اسلام کمک کند.

باورهای مشترکی بین ایران و الجزایر وجود دارد

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم ضمن اعلام آمادگی این معاونت برای آغاز ارتباط با وزارت مربوطه در الجزایر، گفت: ما به توسعه روابط بین دو کشور خوش‌بین هستیم و امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مشترکی مانند کشاورزی، آب، برق و تجهیزات صنعت نفت و گاز همکاری‌های دو جانبه‌ای شکل دهیم.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، میرآبادی به روابط خوب با الجزایر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:باید تلاش کنیم تا روابط اقتصادی دو کشور را به خصوص در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه دهیم. یکی از اولویت‌های ۱۰گانه ما در تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، توسعه همکاری‌ها با الجزایر است.

وی به وجود مشابه خانه‌های نوآوری در ابعاد و اندازه‌های مختلف در کشورها اشاره کرد و افزود: امیدواریم در آینده شاهد یک زیرساخت مشابه در الجزایر باشیم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با بیان این موضوع که باورهای مشترکی بین ایران و الجزایر وجود دارد که به شکل‌گیری همکاری‌های اقتصادی جدید بین دو کشور کمک می کند، گفت: آمادگی داریم با تمام ظرفیت، بخش‌های مربوط به علم و فناوری را به فناوران این کشور منتقل کنیم.

میرآبادی افزود: نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری تنها بخش کوچکی از دستاوردهای فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است و دستاوردهای متعدد دیگری در این حوزه وجود دارند که در این نمایشگاه حضور ندارند.

وی در ادامه با بیان راه‌کارهایی که به کمک آنها می‌توان همکاری‌ها را افزایش داد، گفت: اگر می‌خواهیم توسعه همکاری‌های علمی و فناوری شکل بگیرد، باید متخصصان ایرانی نسبت به فرصت‌های الجزایر و متخصصین الجزایری نسبت به فرصت‌های ایران شناخت پیدا کنند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در ادامه با اعلام آمادگی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه‌های فناوری الجزایر از شرکت‌های فناور الجزایری برای شرکت در رویدادهای فناورانه ایران، دعوت کرد تا از این طریق دو کشور با ظرفیت‌های یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند.

میرآبادی از رییس مجلس الجزایر خواست تا انجام تعاملات فناورانه بین دو کشور را تسهیل و تشویق کند تا این رفت و آمدهای دو جانبه شکل بگیرد.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس الجزایر ۲۹ مردادماه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران در رأس هیاتی بلندپایه پارلمانی وارد تهران شد.

هدف از سفر پنج روزه رئیس مجلس الجزایر به ایران تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف با اولویت توسعه روابط تجاری و اقتصادی است، وی تاکنون با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت گو کرده است

بازدید از موزه دفاع مقدس، بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان ها و فناورانه ایران و سفر به اصفهان از برنامه‌های بوغالی طی مدت حضور وی در ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha