۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85206985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال حضور «باغچقی» در بازی‌های آسیایی هانگژو وجود دارد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات جودو خراسان شمالی گفت: احتمال بازگشت «قاسم باغچقی»، جودوکار توانمند استان به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی هانگزو چین وجود دارد.

یونس ولی زاده روز سه شنبه در خصوص حذف باغچقی از فهرست نفرات اعزامی به مسابقات هانگژو به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲ هفته پیش بود که متوجه شدیم این جودوکار توانمند در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم از فهرست تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی چین حذف شده است.

وی افزود: دلیل مشخصی برای حذف این جودوکار نام آشنا از فهرست نفرات اعزامی به هانگژو اعلام نشده است و به همین دلیل پیگیر بازگشت او به تیم ملی هستیم.

ولی زاده با اشاره به دیدار استاندار خراسان شمالی و سرپرست وزارت ورزش و جوانان، گفت: در این دیدار پیگیری های لازم برای بازگشت باغچقی به اردوی تیم ملی جودو انجام شده است و احتمال قرار گرفتن نام این جودوکار در فهرست نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی هانگژو وجود دارد.

رییس هیات جودو خراسان شمالی با اشاره به کارنامه ورزشی باغچقی، خاطرنشان کرد: نشان طلا مسابقات جودو جوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، نشان برنز مسابقات جودو جوانان آسیا در سال ۲۰۱۷ و نشان طلا مسابقات جام صلح و دوستی بغداد در سال ۲۰۲۱ بخشی از افتخارات این جودوکار توانمند استان است.

وی افزود: بی تردید این جودوکار با اخلاق با حضورش در رقابت های آسیایی هانگژو بار دیگر نیز برای کشور افتخار آفرینی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته جودو و کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت جودو و کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است که ۲۱۵ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هوانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۹ شهریورماه تا سوم مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ ۱ تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha