۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85206397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان دومین استان کشور در شیوع مواد مخدر است

۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85206397
گلستان دومین استان کشور در شیوع مواد مخدر است

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: این استان در شیوع‌ موادمخدر بعد از خوزستان، در رده دوم کشور قرار دارد که کاهش این آسیب و رفع آن علاوه بر اقدامات انتظامی و پیشگیرانه، نیازمند انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش ایرنا سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع مواد مخدر در گلستان کشف شد که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های جدی حوزه مواد مخدر، گسترش مواد مخدر صنعتی است که خبرنگاران باید برای تنویر افکار عمومی و اقناع والدین در کنار آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همچنین امسال هزار و ۵۲۳ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در گلستان دستگیر شدند که این آمار نیز ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۸۵ معتاد دستگیر شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نگرانی اصلی پلیس در سرقت‌، مربوط به سرقت‌های خرد همچون کابل و سیم و لوله است که برای کاهش میزان این سرقت‌ها در گام نخست دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای ایمنی و تثبیت تجهیزات و امکانات خود، اقدام کنند.

وی یادآور شد: براساس آمار، گلستان فرسوده‌ترین زیرساخت‌های شبکه برق کشور را دارد، بطوری که به راحتی می‌توان با یک میخ و چوب، اقدام به سرقت کرد.

فاضل‌دادگر گفت: در حوزه امنیت اقتصادی، امسال برای ۵۴۷ متهم در مجموع ۵۰۲ فقره پرونده تشکیل شد و ارزش کل کالای قاچاق کشف شده در این مدت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی گلستان یادآور شد: در همین مدت ۹ پرونده در خصوص اخلال در نظام اقتصادی، ۳۰ پرونده زمین‌خواری، ۳۶ پرونده احتکار و تعدادی پرونده مربوط به تسهیلات بانکی غیرمجاز تشکیل شد.

وی بیان کرد: در حوزه پلیس راهور (درون شهری) و پلیس راه (برون شهری)، در مجموع میزان کل تصادفات گلستان ۲۵ درصد افزایش دارد و تعداد کل جانباختگان ناشی از تصادفات ۱۰ درصد و مصدومین ناشی از تصادفات پنج درصد کاهش داشت.

فاضل‌دادگر ادامه داد: در شرق گلستان، یکی از گره‌های ترافیکی مربوط به میدان مواصلاتی پنج راه ارتباطی آزادشهر است که انتظار داریم متولیان امر در شورای ترافیک استان، نسبت به حل مشکلات این بخش نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: در شهر گرگان با رشد ۳۶۰ درصدی تعداد خودروها در مدت ۱۰ سال اخیر و همچنین صدور گواهینامه، معابر و خیابان‌های این شهر، به لحاظ هندسی و بازشدن گره‌های ترافیکی تغییری نکرده اما کارشناسان ما در حوزه راهور، طرح‌هایی برای یک طرفه کردن برخی خیابان‌های گرگان ارائه دادند که در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در حوزه سرقت‌ها، نیز سرقت مغازه، منزل، اتومبیل، اماکن عمومی و خصوصی و احشام به ترتیب ۱۵، ۱۶، ۵، ۲۸ و ۹ درصد کاهش یافته، اما آنچه موجب نگرانی ما شده، پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم و ایجاد درگیری بر سر کوچک‌ترین مسائل و استفاده از انواع سلاح به ویژه سلاح سرد است.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: هرچند نزاع در آمارهای مقایسه‌ای سال جاری در گلستان روند کاهشی دارد اما در مجموع وضعیت استان در این بخش خوب نیست و این قبیل خشونت‌ها، چهره گلستان را خشن نشان می‌دهد.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا، ۹۰ درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده که عمده‌ترین پرونده‌های این بخش برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت افراد و قمار و سایت‌های شرط‌بندی است.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: از حدود ۲ ماه قبل که زمینه سفر به کربلا در ماه‌های محرم و صفر فراهم شده، تاکنون سه هزار و ۶۱۸ گذرنامه زیارتی صادر شده و برای آنان که گذرنامه بین‌المللی دارند و از تاریخ اعتبار آنان گذشته، ۲ هزار و ۳۸۹ برچسب تمدید موقت، چسبانده شده است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: هر چند در حوزه نزاع و درگیری استان رتبه اول را در کشور دارد و ما وظیفه داریم در جلوگیری از تنش بیشتر و برخورد با افراد خاطی وارد شویم، اما دلیل اصلی این مساله باید توسط دستگاه‌های دیگر تجزیه و تحیل و راهکارهای آن بررسی شود.

وی با اشاره به آمادگی رسانه‌ها در برابر تهاجم دشمن و غافل نشدن از آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی با توجه به قرار داشتن در آستانه سالگرد اغتشاشات سال گذشته، گفت: این استان همیشه یکی از اهداف اصلی دشمن برای رسیدن به نقشه‌ها و توطئه‌هایش با توجه به تعدد و تکثر اقوام و مذاهب بوده، اما با هوشیاری پلیس، دستگاه‌های امنیتی و بصیرت و آگاهی مردم که رسانه‌ها نقش اساسی در این بخش دارند، نتوانستند به اهدافشان برسند.

وی یادآور شد: ما تلاش داریم شرایط امنیت و احساس امنیت را در استان فراهم کنیم که در ارزیابی‌های انجام شده، گلستان وضعیت امنیتی مطلوبی دارد.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در هفته دوم اغتشاشات سال گذشته، همکاران ما توانستند با کشف بیش از ۱۰۰ اسلحه، از یک اقدام خرابکارانه هدفمند و سازمان یافته در استان جلوگیری کنند.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: در اوج فتنه، بزرگترین جشنواره اقوام کشور با حضور بیش از ۱۲۰ هزار نفر و مهمانان داخلی و خارجی به مدت چند شب بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شد و در همان ایام جشنواره موسیقی و نیز همایش بزرگی در مصلی گرگان در راستای تقویت وحدت برگزار شد که همه این برنامه‌ها، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha