۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲:۱۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85206265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای انگلیس: از افزایش خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نگرانیم

نیویورک - ایرنا- معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد: بریتانیا از افزایش خشونت شهرک نشینان در سرزمین های اشغالی فلسطین به شدت نگران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیمز کاریوکی معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد خاورمیانه گفت: تاکنون در سال ۲۰۲۳، آژانس های سازمان ملل ۵۹۱ حادثه مربوط به شهرک نشینان را ثبت کرده اند که منجر به تلفات فلسطینی، خسارت مالی یا هر دو شده است. این بالاترین میانگین ماهانه حوادث از زمان شروع ثبت این حوادث است.

دیپلمات انگلیس در سازمان ملل افزود: آوارگی بیش از ۴۰۰ فلسطینی از سرزمین خود به دلیل خشونت مستمر شهرک نشینان غیرقابل قبول است. اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه موظف است امنیت مردم محلی را به درستی تامین کند.

وی اضافه کرد: مقامات اسرائیلی باید برای پاسخگو ساختن و جلوگیری از اقدامات کسانی که زندگی فلسطینی ها را در جوامعی غیرقابل تحمل کرده اند، تلاش بیشتری کنند. این شامل بررسی کامل هر نمونه از خشونت شهرک نشینان و اجرای عدالت برای عاملان و پایان دادن به فرهنگ معافیت از مجازات است.

وی تصریح کرد: انگلیس حملات تروریستی نفرت انگیز در تل آویو در روز شنبه ۱۲ اوت، در شهر هووارا در کرانه باختری در ۱۹ اوت و تپه های الخلیل جنوبی را در روز دوشنبه محکوم می کند. این حملات جان چهار اسرائیلی بی گناه را گرفته است. تشکیلات خودگردان فلسطین باید با تروریسم و اقدامات تحریک آمیز مبارزه کند.

معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل اضافه کرد: ما همچنین شاهد تداوم نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله تخلیه و تخریب هستیم.

دیپلمات انگلیس گفت: تخریب مستمر اموال فلسطینیان و اخراج آنها از منازل خود توسط مقامات اسرائیل مغایر با قوانین بشردوستانه بین المللی است و فلسطینیان را در معرض خطر مهاجرت اجباری قرار می دهد و باعث رنج بی مورد آنها می شود.

وی ادامه داد: این اقدامات برای روند صلح مضر است. اسرائیل همچنین باید فوری یک مسیر روشن و شفاف برای ساخت و ساز فلسطینیان در منطقه C فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha