۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85205206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشد ۵۰۰ درصدی فعالیت های پژوهشی دانشگاه ملایر در دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه ملایر از رشد ۵۰۰ درصدی فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این راستا ارتباط خود با بخش صنعت را توسعه داده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «ابراهیم محمدی‌منش» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت اظهار داشت: در همین راستا تفاهم نامه ها و قراردادهای این دانشگاه با بخش صنعت ۱۰ برابر رشد یافته است.

این مسوول از فعال شدن دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و انعقاد پنج تفاهم نامه در این خصوص خبر داد و گفت: ۱۷ طرح پژوهشی فعال در ارتباط با صنعت داریم که عملیاتی سازی آنها به مرحله نهایی رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد بودجه خود را صرف پژوهش و تحقیقات کرده ایم،گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه ملایر نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۶ برابر رشد یافته است.

رئیس دانشگاه ملایر همچنین با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی برای دانشجویان، اظهار کرد: بودجه فرهنگی دانشگاه نیز نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۶ برابر رشد پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه ملایر قرار گرفتن هفت نفر از پژوهشگران دانشگاه در فهرست پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر جهان، جایگاه ممتاز دانشگاه در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، قرار گرفتن پنج نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در زمره پژوهشگران برتر استان همدان و راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی را از جمله دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در سال های اخیر برشمرد.

محمدی‌منش انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعدد با صنایع و ارگان‌های کشوری و استانی، چاپ ۴۰۲ عنوان مقاله پژوهشی در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی و اتمام ۱۵ طرح پژوهشی و کاربردی و چاپ پنج عنوان کتاب تالیفی تصنیفی و ترجمه و ثبت چهار عنوان ثبت اختراع و نوآوری را از دیگر دستاوردهای حوزه پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد.

محمدی‌منش به افزایش پنج برابری وام بلاعوض (گرنت) اساتید دانشگاه ملایر خبر داد و گفت: در راستای تقویت خدمات دهی به اساتید و دانشجویان سه پروژه فنی و مهندسی و همچنین خوابگاه متاهلی دانشجویان و کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت: مناقصه قطعه نخست پروژه دانشگاه فنی و مهندسی با هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا برگزار شده و پیمانکار در حال آماده سازی و تجهیز کارگاه است.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه پروژه خوابگاه متاهلی دانشجویان نیز با ۱۲ سوئیت آماده افتتاح برای سال‌تحصیلی جدید است، ادامه داد: کتابخانه مرکزی دانشگاه ملایر پروژه پرچالش این دانشگاه است که قرار بود سال ۹۰ به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل مشکل و گره قانونی، این پروژه همچنان ناتمام باقی مانده است.

رشد ۵۰۰ درصدی فعالیت های پژوهشی دانشگاه ملایر در دولت سیزدهم

بزودی عملیات اجرایی کارخانه تولید سرم در ملایر آغاز می‌شود

محمدی‌منش با تاکید بر اینکه با حمایت وزیر علوم، گره قانونی این پروژه در حال رفع شدن است، گفت: این پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود با ۳۵ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به زمان‌بر بودن آن، برای ۳۰ درصد باقیمانده به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سرم و ملحقات آن خبر داد و اظهار داشت: مجوزهای اولیه این پروژه اخذ شده و یک مرکز تحقیقاتی و تولیدی است که می‌تواند زمینه اشتغال و پژوهش را در این شهرستان فراهم کند.

محمدی‌منش خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان همدان، مجوز ۲ پروژه احداث گلخانه و فارم مرکز دامپروری تخصصی را اخذ کردیم که در مراحل نهایی صدور مجوز است و چنانچه امسال بودجه به آن اختصاص یابد، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رشد ۵۰۰ درصدی فعالیت های پژوهشی دانشگاه ملایر در دولت سیزدهم

همکاری دانشگاه ملایر برای تقویت ۲ برند معروف و جهانی این شهر

رئیس دانشگاه ملایر به دستاوردها و اقدامات ویژه این دانشگاه در زمینه تقویت ۲ برند جهانی انگور و کشمش و مبلمان منبت اشاره کرد و افزود: پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه از سال‌های قبل فعال است و ۲ طرح تحقیقاتی در مرحله نهایی است و به تازگی با یک شرکت برای تولید قند مواد نوشیدنی از انگور قرارداد امضا کردیم..

محمدی‌منش خشک کردن انگور بدون استفاده از مواد شیمیایی را از دیگر طرح‌های پژهشکده انگور و کشمش برشمرد و همراهی با کشاورزان برای اجرای طرح فراز، برگزارش همایش‌های علمی و تحصصی انگور، جذب سه هیات علمی در بخش رنگ، طراحی و طبی بودن مبلمان و خرید تجهیزات را از جمله اقدامات دانشگاه در حوزه مبلمان منبت عنوان کرد و گفت: وظیفه دانشگاه تربیت نیروی انسانی دانش‌آموخته برای ۲ برند جهانی ملایر است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه ملایر مشترک با پارک علم و فناوری استان همدان خبر داد و گفت: این مرکز فضایی مناسب برای استقرار واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان است و اصحاب رسانه می‌توانند برای تشویق و ورود مراکز رشد به دانشگاه ملایر به ما کمک کنند.

رئیس دانشگاه ملایر همچنین به اشاره به آغاز ورود و ثبت‌نام دانشجویان جدید، جذب داوطلبان بومی و معرفی دانشگاه را یکی از سیاست‌های مهم این مرکز آموزشی برشمرد و تاکید کرد: برای سال جدید تحصیلی آئین‌نامه جدیدی با ۲ محور بومی گزینی و جذب دانش‌آموزان غیر بومی دارای رتبه خوب و حمایت مالی از آنها تدوین کردیم.

دانشگاه ملایر نیازمند خوابگاه دانشجویی است

محمدی‌منش خاطرنشان کرد: هر آنچه یک دانشجو برای گذران دوران کارشناسی تا دکترا نیاز داشته باشد، در دانشگاه ملی ملایر امکانات و تجهیزات آن فراهم است و از رسانه‌ها و سایر گروه‌ها و اقشار می‌خواهیم در معرفی دانشگاه با هدف افزایش کمی و کیفی دانشجویان و جلوگیری از خروج دانش‌آموزان مستعد استان و شهرستان کمک حال ما باشند.

به گفته وی؛ پیش‌بینی ما این است که در سال‌تحصیلی جدید با چالش‌های پساکرونا و کمبود خوابگاه مواجه شویم و از طریق فراخوان از تمامی افرادی که فضای مناسب برای خوابگاه خودگران را دارند، درخواست کردیم وارد صحنه شوند تا کمبود خوابگاه دانشجویی به عنوان یکی از چالش‌های این شهرستان جبران شود.

رئیس دانشگاه ملایر همچنین از جذب سرباز نخبه و فعالیت در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی همراه با حقوق و مزایا برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ظرفیت خالی در این دانشگاه داریم و پیش‌بینی ما این است طبق ظرفیت اعلامی، یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو در سال جدید تحصیلی جذب کنیم.

محمدی‌منش انتخابات را یک عرصه مهم سیاسی در کشور عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخابات با مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور و نشاط و روشنگری به کار می‌گیریم و طبق روال قانونی فضا برای تمامی داوطلبان و گروه‌های سیاسی باز است، اما اجازه نمی‌دهیم فضای دانشگاه سیاست‌زده شود.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و دارای ۶ هزار دانشجو و ۳۳ رشته در مقطع کارشناسی، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته در مقطع دکترا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha