رییس سازمان استاندارد: سلامت و امنیت مردم را فدای فشارها نمی‌کنیم

بندرعباس-ایرنا-معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد گفت: ماموریت استاندارد در ارتباط مستقیم با حق الناس و حقوق همگانی است و به همین دلیل در رعایت اصولی که به سلامت مردم برمی گردد، تحت تاثیر هیچ عامل یا فشار رسانه ای کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش ایرنا، مهدی اسلام پناه بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و جمعی از فعالان اقتصادی و واردکنندگان کالا افزود: اجازه عبور از استانداردهای تعریف شده و الزامی را به بخش خصوصی و دولتی نمی دهیم و اگر بخش دولتی به این الزامات پایبند نباشد، از بخش خصوصی نیز نمی توان چنین انتظاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد تمام توان خود را به کار می گیرد تا ضمن رعایت الزامات و استانداردهای قانونی ، ترخیص کالاها از گمرکات نیز به سرعت انجام شود و در این راستا بسته تحولی با ۴۷ماده به عنوان روش نامه (دستورالعمل ) الزامی به همه بخش های مرتبط ابلاغ شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در حال حاضر ۸۰درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می شوند و ۲۰درصد دیگر که نیاز به آزمایش های تخصصی دارند، طی مدت ۱۰تا ۲۰روز از استاندارد جواب می گیرند.

اسلام پناه روزآمدی آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت را از عوامل موثر در پاسخ سریع به فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دانست و تصریح کرد: در سیاست راهبردی جدید این آزمایشگاه ها باید بخشی از سود خود را صرف تجهیز و بروزسازی کنند و در غیر این صورت ، ممکن است با تعلیق یا ابطال یک یا چند دامنه فعالیت روبرو شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ذخیره ۱۲۰ هزار تنی برنج در انبارهای بندرشهیدرجایی تاکید کرد: این برنج‌ها باید در اولین فرصت مناسب ترخیص شده و به دست مصرف کنندگان برسد.

وی یادآور شد: انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی شرایط لازم برای نگهداری را دارند اما اگر احتمال خراب شدن برنج‌های موجود در انبارهای بندر شهید رجایی وجود داشته باشد حتما ترخیص می‌شوند.

اسلام پناه اضافه کرد: پیگیری ها برای ترخیص حدود ۱۹ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرو از گمرکات  تهران ادامه دارد تا چیزی به نام انباشت (دپو) لوازم یدکی نداشته باشیم.

وی درباره نبود آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت در هرمزگان و ارسال نمونه های وارداتی به آزمایشگاه های سایر استان ها خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع نفتی هرمزگان در حال تجهیز است و طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد. آزمایشگاه موادغذایی میناب نیز با به روزآوری دستگاه ها و فرآیندها در آینده نزدیک وارد چرخه خدمت خواهد شد و یک آزمایشگاه نیز توسط شرکت فولاد هرمزگان در آستانه راه اندازی و بهره برداری است.

معاون رییس جمهور با اشاره به بازدید امروز از گمرک شهید باهنر و آغاز روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای النترا پس از هفت ماه ماندگاری در محوطه های گمرک گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست و اگر تدبیر و اقدام استاندارد نبود یک‌هزار دستگاه خودروی یاد شده سر از مزایده در می آورد.

وی یادآور شد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند.

رییس سازمان ملی استاندارد پس از این نشست از محوطه های تخلیه و بارگیری و نگهداری کالا در مجتمع بندری شهیدرجایی بازدید کرد.

رییس سازمان استاندارد: سلامت و امنیت مردم را فدای فشارها نمی کنیم

معاون رییس جمهور پس از مشاهده چگونگی نگهداری انبارهای وارداتی در محوطه های روباز، وضعیت نگهداری گندم را غیرقابل قبول توصیف و تصریح کرد: برای نگهداری طولانی مدت این محموله ها باید شرایط تغییر کرده و اصلاح شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha