۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبر: 85204587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آینده مبهم بازیکنان در روزگار افول فوتسال کرمان

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۹
کد خبر: 85204587
آینده مبهم بازیکنان در روزگار افول فوتسال کرمان

کرمان - ایرنا - فوتسال کرمان که در سال‌های نه چندان دور نامش در زمره سه استان برتر فوتسال کشور مطرح بود اکنون روزگار کم فروغ خود را سپری می‌کند و بازیکنان لیگ برتری کرمان، سال ها مورد غفلت قرار گرفته تا نامی از این تیم در سطوح بالای کشور نباشد.

به گزارش ایرنا، مرکز استان کرمان مدتی در فوتسال خیلی خوب کار می کرد و حتی عده ای این استان را در ردیف تیم های صاحب سبک این ورزش می دانستند و طی سال های گذشته نمایش خوبی در سطح فوتسال کشور داشت. تیم فولاد بردسیر کرمان فقط یک گام مانده تا لیگ برتر در پلی آف مسابقات لیگ دسته یک از صعود بازماند تا خط شروعی بر روزگار افول فوتسال در دیار کریمان باشد و کار به جایی برسد که تیم کرمان حتی توان قهرمانی در لیگ های استانی را نداشته باشد.

مسابقات لیگ برتر فوتسال استان کرمان در حالی به خط پایان نزدیک می شود که تیم عنبرآباد با درخشش در این مسابقات عنوان قهرمانی را پیش از پایان فصل از آن خود کرد تا نمایندگان کرمان که زمانی کارخانه بازیکن سازی کشور بودند، در دوران کم فروغی خود باقی بمانند.

تیم فولاد بردسیر کرمان از آن دسته تیم هایی بود که ۲ تا سه سال گذشته توانست بازیکنان خوبی وارد عرصه ورزش فوتسال کشور کند و در یک سال نیز تا مرز صعود به لیگ برتر پیش رفت اما سال بعد از حضور در پلی آف لیگ برتر، با تغییر و تحولاتی مواجه شد که عده ای می گفتند این تیم موفق نمی‌شود، پس از آن نماینده کرمان موفقیتی در مسابقات لیگ دسته یک کشور به دست نیاورد که هیچ، در بازی پایانی با عوامل برگزار کننده و تیم حریف نیز درگیری هایی داشت که همین امر بهانه ای شد تا شرکت فولاد دیگر تیم داری نکند.

تیم فوتسال فولاد بردسیر کرمان که عمدتا بازیکنانی از درون خطوط تولید و بومی را به خدمت گرفته بود و هزینه چندانی برای شرکت فولاد نداشت، به یکباره کناره گرفت تا سرنوشت بازیکنانی که سال ها با سرمایه گذاری و نشان دادن توانایی خود به این مرز از توانمندی رسیده بودند، به یکباره رها شوند و به کاری غیر از ورزش حرفه ای بپردازند.

با این وجود، کرمان همچنان با وجود تیم های مختلف در رده های سنی پایه حتی در سطح لیگ برتر حرف برای گفتن دارد و سابقه کرمان نشان می دهد که ظرفیت وجود یک تیم بزرگسالان را دارد اما میدانی برای حضور بازیکنان بزرگ کرمانی و مکانی برای درخشش آنان فراهم نیست و همین امر انتقادهای جامعه بزرگ فوتسال استان را به همراه داشته است.

به عنوان مثال فقط یک تیم فولاد بردسیر کرمان ۲۰ بازیکن جوان و آینده دار در سطح لیگ برتر دارد که به علت اینکه با شرکت فولاد بردسیر قرارداد دارند، نمی توانند برای تیم های دیگر بازی کنند و باید قرارداد خود را فسخ کنند که آن هم دشواری خاصی دارد.

آینده مبهم بازیکنان در روزگار افول فوتسال کرمان

البته صعود تیم هایی همچون فولاد زرند ایرانیان و گهر زمین سیرجان به لیگ برتر خود ظرفیت بی نظیر دیار کریمان را در این رشته ورزشی نشان می دهد اما همچنان خلاء حضور تیمی از مرکز استان کرمان در لیگ های کشوری وجود دارد تا راه بازیکنان رده های سنی پایه کرمانی در سطح فوتبال کشور باز شود و مکانی برای نمایش استعدادهای دیار کریمان باشد.

براساس گفته ها، تیم های فولاد و کارآوران زرند و گهرزمین سیرجان عمدتا بازیکنان تک شهرستان را پوشش می دهند و توجه چندانی به بازیکنان مرکز استان ندارند. همانگونه که شهرستان جیرفت در لیگ دسته یک فوتسال کشور نماینده ای داشت و از بازیکنان کرمانی استفاده ای نکرد تا این تیم نیز به لیگ دسته دوم سقوط کند و همچنین فولاد بوتیا که ناباورانه به لیگ ۲ سقوط کرد تا روزگار افول فوتسال کرمان بیش از هر زمان دیگری نمود کند.

بنا به عقیده کارشناسان اگر مسئولان و بنگاه های اقتصادی تیم هایی همچون فولاد بوتیا و فولاد بردسیر کرمان را حمایت کرده بودند و این تیم ها به جای سقوط طعم صعود به لیگ برتر را می چشیدند، اکنون فوتسال کرمان در این وضعیت قرار نداشت.

گرچه تیم های فوتسال فولاد زرند و گهر زمین سیرجان به عنوان نمایندگان فوتسال استان کرمان در لیگ برتر کشور حضور دارند و تیم امید فوتسال مس کرمان با سرمربی گری سیدرضا عطایی عنوان قهرمانی رقابت های لیگ دسته یک کشور را در سال گذشته به دست آورد و موفق به صعود به لیگ برتر شد اما ظرفیت های نهفته دیار کریمان در حوزه این ورزش همچنان به حامیان مالی نیاز دارد که با قدرت وارد عرصه شوند.

در صورتی که بنگاه های اقتصادی پای کار بیایند، کرمان ظرفیت حضور مستمر در لیگ برتر فوتسال کشور را دارد. طی سال های گذشته ۶ تا هفت بنگاه اقتصادی در ورزش فوتسال سرمایه گذاری کردند اما پس از مدتی پا پس کشیدند اما فوتسال با وجود تمامی مزایا و یا حواشی و مشکلات آن ظرفیتی بالقوه ای برای دیار کریمان تلقی می شود، ظرفیتی که این روزها در مرکز استان کرمان نادیده انگاشته شده و دیگر استان ها گوی سبقت را از ما ربوده اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha