۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85204342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت ایل‌راههای عشایر نیاز است

یزد - ایرنا - رییس اداره امور عشایری استان یزد طول ایل‌راهای عشایر استان را یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: برای تیغ زنی و مرمت این راهها سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ایرنا جواد شمس روز یکشنبه در بازدید جمعی از خبرنگاران استان از منطقه ییلاقی ابرکوه افزود: در سال ۲ بار این ایل‌ها تیغ‌زنی می شود که کمتر از یک میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص می یابد که این اعتبار بسیار ناکافی است.

وی با اشاره به هفت طرح آبرسانی برای عشایر استان اظهار کرد: برای تکمیل این طرح ها ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان نیاز است که این طرح ها شامل چشمه انجیر ، باغ معدن و چشمه شور هرات ، چاه احمد مروست ، آبرسانی به مجتمع دام هارونی ، آبرسانی به سورمق و چاه بلاغ ابرکوه می باشد.

سالانه ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت ایل‌راههای عشایر نیاز است

شمس افزود: سالانه چهار هزار تانکر آبرسانی بصورت سیار برای عشایر استان بصورت رایگان انجام می شود .

وی با اشاره به اجرای چهار طرح محوری سازمان امور عشایر در سطح کشور اظهار داشت: این طرح‌ها شامل صنایع دستی، گردشگری عشایری، گیاهان دارویی و تولید گوشت قرمز است.

وی در ادامه گفت: در سفر رییس جمهوری به استان ۲۵ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به عشایر در نظر گرفته شده که بخشی از آن تخصیص یافته است.

وی میزان خسارت خشکسالی در سالهای ۹۹ ، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عشایر استان را به ترتیب ۴۰۰ ، ۶۰۰ و ۷۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در سالجاری با توجه به بارندگی ها که انجام شد وضعیت مراتع خوب است.

شمس جمعیت عشایر استان یزد را چهار هزار و ۸۰۰ نفر در قالب یکهزار و ۴۲۰ خانوار بیان و اظهار کرد: عشایر استان در چهار منطقه ابرکوه، هرات، مروست و ندوشن سکونت دارند .

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر تامین می شود تصریح کرد: عشایر استان ۲۵۰ هزار رأس دام سبک پرورش می دهند.

ضرورت انعکاس مشکلات عشایر استان

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور عشایر استان یزد نیز در این بازدید ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه زبان گویای مردم و جامعه هستند .

حجت الاسلام علی اصغر موسوی افزود: رسالت مهم خبرنگاران و رسانه‌ها آگاهی‌بخشی به جامعه و مردم است که برای اطلاع‌رسانی دقیق اخبار و رویدادها شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی به‌حق از سوی اصحاب رسانه موجب توسعه می‌شود و پیشرفت یک استان را به همراه دارد.

موسوی افزود: در آئین‌نامه عشایر، مطالبه گری از دستگاه‌ها توسط سازمان امور عشایر دیده شده و راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، بسیج سازندگی و غیره وظایف و مسئولیت‌هایی دارند که این موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های قرآنی، صنایع دستی و گردشگری عشایری افزود: عشایر استان ۷۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

موسوی بر انعکاس اخبار و مشکلات عشایر استان تاکید کرد و گفت: رسانه های باید زبان گویای این قشر زحمتکش و بی ادعا باشند زیرا این قشر با مشکلات زیادی روبرو هستند.

شهرستان ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha