جمهوری اسلامی چگونه به قله‌ها نزدیک شد؟

تهران- ایرنا- جانشین رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نوشت: ترس غرب از گسترش فرهنگ اسلام ناب و سست شدن پایه‌های تفکر غربی و آمریکایی است؛ تزلزل در فرهنگ غرب، آمریکا، اسرائیل و فرانسه و انگلیس و سوئد و... را به پهنه سقوط و واژگونی برده و آنان در لبه پرتگاه نابودی قرار گرفته‌اند.

دیده‌بان حکیم و بزرگوار انقلاب اسلامی با تیزبینی و بصیرت، و با شناخت دوست و دشمن و معرفت به میدان و داشته‌های ایران و غرب، در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است.

واقعیت‌های روی صحنه مؤیّد این نگاه عمیق و دقیق سکانداری‌ است که کشتی انقلاب اسلامی را به زیبایی به سمت هدف به پیش می‌برد. مدیریت هوشمند معظم له در منطقه و جهان، و حمایت‌های خداوند، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، خصوصاً آمریکا را با چالش‌هایی جدی مواجه کرده است.

امروز بازار اقتصادی آمریکا دچار یک بحران جدی است؛ این بحران، زاییده تصمیمات احمقانه سران کاخ سفید و حمایت‌های الهی از ملت ایران است.

بانک «سیلیکون ولی»، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا، به‌طور ناگهانی سقوط می‌کند و نظم بازار جهانی را نیز بر هم می‌زند. این اتفاق که بزرگ‌ترین بحران بانکی پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ به حساب می‌آید، در شرایطی رخ می‌دهد که بانک سیلیکون ولی، شریک بانکی بزرگ برای بخش فناوری ایالات ‌متحده محسوب می‌شود و این سقوط، آمریکا را در یک بحران مالی جدی قرار می‌دهد. علاوه بر آن، بحران اوکراین، مشکلات اقتصادی آمریکا را شدیدتر کرده و آمار فقر را در ایالات متحده بالا برده است.

رابرت کندی، سیاستمدار آمریکایی می‌گوید: «۱۱۳ میلیارد دلار به اوکراین داده‌ایم، در حالی که یک‌چهارم آمریکایی‌ها، یعنی حدود ۹۰ میلیون نفر شب‌ها گرسنه می‌خوابند.» بحران اقتصادی در آمریکا چنان وحشتناک است که وزارت دفاع ایالات متحده، کشوری که بزرگ‌ترین ارتش جهان را در اختیار دارد، می‌گوید: «اگر مشکل سقف بدهی‌های دولت حل نشود، حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود هم نخواهیم بود»!

بحران‌های اقتصادی و رشد آمار جنایت و فساد در آمریکا، مردم این کشور را دچار افسردگی شدیدی کرده است. مؤسسه گالوپ که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های نظرسنجی در جهان است، در آخرین تحقیقاتی که از شهروندان آمریکایی به عمل آورده، به رکورد بی‌سابقه‌ای از افسردگی در آمریکا پرداخته و می‌گوید: «از هر ۶ آمریکایی، یک نفر افسردگی شدید دارد! افسردگی و ناامیدی در آمریکا، باعث هجرت مردم از برخی شهرها شده است.»

نزدیک به یک‌سوم از مردم نیویورک، به علت رشد هزینه‌ها و ضعف آموزش در مدارس و به سبب جرم و جنایت، از زندگی در نیویورک خسته شده‌اند و قصد دارند از این شهر به جای دیگری بروند. بحران‌ها در آمریکا، زاییده جرم و فساد و خشونت و نوع مدیریت روسای ایالات متحده است. ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید: «امروز ما ملتی در حال افول هستیم و این به‌خاطر رهبری فاسد و نادرست ماست.» مدیریت ناکارآمد و ورشکسته در همه عرصه‌های بلوک غرب رسوخ کرده است.

تاکر کارلسن، مجری معروف آمریکایی می‌گوید: «انگار در آمریکا با یک سرازیری در سیاست خارجی روبه‌رو هستیم که با فروپاشی اقتصادی و احتمالاً با انقراض پایان خواهد یافت.» ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به رؤسای ایالات متحده می‌گوید: «ایران به واسطه چین با عربستان سعودی همراه شده است. شما در حال از دست دادن آمریکای جنوبی و ایران هستید. روسیه و چین را از دست داده‌اید. فرانسه در حال بازبینی سیاست‌های خود است! چین می‌خواهد ارز معیار را تغییر دهد و اگر این اتفاق بیفتد، مثل شکست در یک جنگ جهانی است و ما به یک کشور درجه دوم تبدیل خواهیم شد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ این سِیر را تبیین کردند و فرمودند: «علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد... دست‌وپای آمریکا از حضور در سراسر جهان جمع خواهد شد.»

کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید: «ما در پرتگاه نابودی دموکراسی خود قرار داریم. همه اصولی که برای ما مهم است در خطر نابودی است.» افرادی مانند کلینتون از بیان واقعیت‌ها می‌ترسند. واقعیت روی صحنه، شکست امریکا از جمهوری اسلامی ایران است.

ولید فارس، مشاور ترامپ، راز سیر نزولی آمریکا را بیان می‌کند و می‌گوید: بعد از مطالعه بر روی رژیم ایران، از آغاز تاکنون ... جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران - دست کم تا اینجا - پیروز شده‌اند. در تغییر نظم‌ جهانی، علاوه بر آمریکا، اسرائیل نیز بدون نقش می ماند.

مایکل بلومبرگ یهودی و صاحب کمپانی بلومبرگ و از حامیان بزرگ مالی و رسانه‌ای اسرائیل، در مقاله‌ای در نیویورک تایمز هشدار می‌دهد: «اسرائیل در آستانه یک فاجعه است و ادامه این شرایط برای اسرائیل یک ضرر ویرانگر خواهد بود و ممکن است موجودیت اراضی اشغالی به خطر افتد.» شبکه آمریکایی سی‌. ان‌. ان نیز معتقد است: «با آن که رویش‌های اسرائیل چشمگیر بوده، اما در هفتاد و پنجمین سالگی‌اش احساس می‌کند که همزمان با مواجهه با تهدیدهای بیرونی دائمی، در لبۀ یک پرتگاه و در لبۀ یک بحران هویت ایستاده است.»

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق اسرائیل، در خرداد ۱۴۰۱ در نامه‌ای به سران صهیونیست می‌نویسد: «صهیونیست‌ها ۳ بار بر این سرزمین حاکم شدند. ۲ بار حکومت‌شان به ۸۰ سال نرسید، و الآن ما در ۷۵ سالگی عمر اسرائیلیم».

وی در همین نامه می‌آورد: در لودوعکا، شورشیان عرب، شهروندان اسرائیلی را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند، مشاغل و کنیسه‌ها را سوزاندند و کنترل دولت از بین رفت. امروز نزدیک به ۲میلیون یهودی ساکن اسرائیل، در حال کوچ کردن به موطن خود هستند.

الیعزر شکیدی، فرمانده اسبق نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید: «اسرائیل در خطر واقعی بازگشت به هرج‌ومرج، روزهای پرهیاهو، ضعف در برابر حماس، فلج شدن در نبود بودجه، توقف شدید، و مشغولیت بی‌وقفه به کارزارهای سقوط است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با مسئولان نظام،‌ در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ فرمودند: «رژیم صهیونیستی در عمر ۷۵ ساله‌ خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته است. همه‌ آنها می‌گویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمی‌رسیم. ما گفتیم بیست و پنج‌ سال دیگر را نمی‌بینید، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند از بین بروند»!

بحران هویت به سراغ اروپا هم آمده است. اروپا در مشکلات متعددی غرق شده است. اکونومیست تخمین زده، زمستان گذشته ۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیه‌بندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینه‌های گرمایش، جان خودشان را از دست داده‌اند.

آمار تلفات برق،‌ از آمار تلفات کرونا در اروپا بیشتر است. آمار تلفاتِ کرونا ۵۹ هزار نفر بوده است. فقر نیز در اروپا بیداد می‌کند.‌ انگلستان ۷۵ میلیون جمعیت دارد که حدود ۱۴/۴ میلیون نفر از آن‌ها فقیر هستند؛ یعنی از هر ۵ نفر، یک نفر در انگلستان با مشکل نداری دست و پنجه نرم می‌کند. میلیون‌ها نفر از مردم انگلستان، در تامین مواد غذایی خود، دچار بحران هستند.

ورشکستگی شرکت‌های انگلیسی، روی دیگر بحران اروپاست. تاکنون ۲۳هزار و ۴۰۰ شرکت انگلیسی، به دلیل بحران اقتصادی ورشکست شده‌اند. این بحران، هویت انگلیس را دچار خدشه کرده است. فرانسه نیز در یک بحران جدی گرفتار شده است. فساد جنسی و اقتصادی در فرانسه بیداد می کند. مردم فرانسه علیه حکومت خود دست به اعتراض جدی زده‌اند و ماه‌هاست که فریادشان در شنبه‌های انقلاب بلند است.

گرایش نسل جدید فرانسه به اسلام نیز نشان دیگری از شکست تفکر سران اروپاست. برای اولین بار در تاریخ فرانسه، تعداد مسلمانان از کاتولیک ها در بین سنین ۱۸ تا ۵۹ سال بیشتر شده است. مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا، معتقد است که اسلام در حال حاضر بیشترین رشد را در قیاس با سایر ادیان جهان دارد. همین مرکز می گوید: «تخمین زده می شود که در اواسط قرن ۲۱، اسلام پرجمعیت‌ترین دین جهان شود.»

مقامات ارشد حزب دموکرات سوئد نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تی تی، نسبت به رشد اسلام گرایی در غرب و تکرار انقلاب اسلامی ایران در کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیورن سودر، نفر دوم حزب دموکرات سوئد می‌گوید: انقلاب اسلامی ایران که در سال ۱۹۷۹ میلادی رخ داد، می‌تواند در سوئد هم اتفاق بیفتد. این اتفاق می‌تواند بسیار سریع رخ دهد. رشد اسلامگرایی، نشان از غلبه مبانی دینی جمهوری اسلامی ایران بر اصول حاکم بر فرهنگ غرب دارد و از اقتدار آمریکا و اروپا کاسته است.

ترس غربی‌ها از گسترش همین فرهنگ اسلام ناب و سست شدن پایه‌های تفکر غربی و آمریکایی است. تزلزل در فرهنگ آمریکا و اروپا، ایالات متحده، اسرائیل و فرانسه و انگلیس و سوئد و ... را به پهنه سقوط و واژگونی برده است و آنان در لبه پرتگاه نابودی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha