گمرک کرمانشاه آماده ارایه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی است

کرمانشاه- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، خواستار استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارایه خدمات مطلوب‌تر از سوی گمرکات استان به زائران اربعین حسینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان افزود: گمرک به عنوان یکی از دستگاه‌های حاضر و فعال در نقطه صفر مرزی، نقش تاثیرگذاری در روانسازی و تسهیل خدمات در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دارد.

وی گفت: یکی از خدمات‌ کارکنان گمرکات استان در گمرک خسروی در این ایام، انجام تشریفات گمرکی کالاهای همراه زائرانی است که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و دیگر خدمات ارایه شده از سوی گمرکات کرمانشاه در مرزهای خسروی و سومار، انجام تشریفات گمرکی تجهیزات و ملزومات مورد نیاز موکب‌دارانی است که در مسیر پیاده‌روی در کشور عراق، خدماتی را به زوار ارایه می‌کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به اینکه همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی، صادرات کالای تجاری در گمرک خسروی همچنان فعال و روند تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی در این گمرک بدون توقف دنبال خواهد شد، گفت: گمرکات استان با تمامی ظرفیت‌های موجود خود و با استفاده از کارکنان و نیروهای پرتلاش گمرک تا اتمام راهپیمایی اربعین حسینی پای کار است و آماده ارایه خدمات به زوار اربعینی حسینی است.

وی سپس اشاره ای به اقدامات صورت گرفته و تدارکات دیده شده در راهپیمایی اربعین امسال از سوی گمرکات استان کرد.

عباس‌زاده، در پایان با تاکید بر اینکه ارایه خدمات مطلوب و بی وقفه به زائرین و موکب داران از اهداف مجموعه گمرکات استان در راهپیمایی اربعین سال‌جاری است، خواستار همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های تابعه وزارت امور و اقتصادی در استان با گمرکات کرمانشاه و در اختیار گذاشتن خودرو، نیروی خدماتی و مهمانسرا از سوی آنان شد.

این جلسه به ریاست نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه و با حضور مدیرکل امور مالیاتی، مدیر امور شعب بانک ملی، مدیرکل بیمه ایران، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha