۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبر: 85202856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای اهل سنت فارس هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند +فیلم

شیراز-ایرنا- علمای اهل سنت استان فارس توهین به کتاب آسمانی مسلمانان را محکوم و اعلام کردند که این عمل حتی با آزادی بیان هم سنخیتی ندارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان اوز روز در گفت و گو با ایرنا پیرامون هتک حرمت قرآن کریم گفت: موضوع قرآن سوزی در کشور سوئد برای ما مسلمانان رخداد جدید و غریبی نیست، دیرزمانی است که دشمنان اسلام کینه‌های دروغین خود را اینگونه آشکار می کنند.

سید مسعود وخشوری افزود: آن کسی که باید مورد سوال قرار گیرد خود این عاجزان و بیچارگانی هستند که به مقدسات و شعائر دینی دیگران توهین می کنند.

وی ادامه داد: قرآن کریم ما را توصیه کرده که به مقدسات دیگران توهین نکنیم، پس مسلمانان در هیچ کجای عالم به هیچ دین و کتب مقدسی توهین نکرده اند و به یاد ندارم هیچگاه مسلمانی تورات، انجیل و یا سایر کتب آسمانی را سوزانده باشد.

آزادی بیان یا چالش عقلی

امام جمعه اهل سنت شهرستان اوز گفت: شاید برخی از نادانی و جهالت این مساله را به آزادی بیان ربط دهند در صورتیکه مابین قرآن سوزی و آزادی بیان هیچ سنخیتی نیست زیرا اگر قرار باشد که هرکس به بهانه آزادی بیان مقدسات و دین و مذهب دیگری را مورد توهین قرار دهد در دنیا و تمدن نوین که خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز است عرصه جنگ، جدال و ناآرامی خواهد شد.

وی اظهار کرد: نقد علمی این مساله موضوع دیگری است اما هتاکین به قرآن کریم از این موضوع غافل هستند که توهین به مقداسات دیگران نتیجه ای جز جنگ و ناآرامی نخواهد داشت.

وخشوری بیان کرد: مسلمانان جهان را به آرامش دعوت می کنم و بهتر است ما قرآن را به میان مردم دنیا ببریم و قرآن را به آنها بشناسیم و زندگی قرآنی آغاز کنیم که آنها قرآن را در ما مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: هتاکی به قرآن کریم و نادانی برخی عقل ها را به چالش خواهد کشید.

علمای اهل سنت فارس هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند +فیلم

قرآن کتاب صلح و آشتی برای جهانیان است

دبیر ائمه جماعت اهل سنت جنوب فارس نیز در این باره به ایرنا گفت: قرآن مجید کلام خدا است و کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان و پیام آور صلح و آشتی برای جهانیان است.

شیخ محمد صالح انصاری افزود: قطعا بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان اجازه نخواهند داد که فرد یا حکومتی به هر بهانه یا مقدساتشان را مورد اهانت قرار دهند،به خصوص اینکه این مساله می تواند موجب اداوت و کینه بین مسلمانان و سایر ملت‌ها شود.

وی ادامه داد: کشورهای اروپای خصوصا مسولان سوئد را به عقلانیت فرا می خوانیم تا با عقلانیت شان در مقابل چنین اعمال زشت و غیر انسانی بایستند و اجازه ندهند فرد یا افرادی مقدسات مسلمانان را مورد هتک حرمت قرار دهند.

دبیر ائمه جماعت اهل سنت جنوب فارس از کشورهای اسلامی درخواست کرد که با همه قاطعیت در مقابل این عمل زشت ایستادگی و آن را محکوم کرده و به کشورهای اروپایی به ویژه سوئد هشدار دهند تا در صورت تکرار چنین اعمال زشتی آنان نیز مواضع سختی اتخاذ خواهند کرد.

قرآن برای همه جوامع مسیر روشن هدایت است

امام جمعه اهل سنت شهر اهل لامرد در این خصوص به ایرنا گفت: کلام وحی مسیر هدایت و بندگی در جهت سعادت بشر در دنیا و آخرت است و رسالتی است که هم مسلمانان و هم غیر مسلمان می‌توانند از قرآن بهره ببرند.

شیخ ناصر صمدی افزود: هتاکی برخی کشورهای اروپایی ازجمله سوئد و دانمارک به ساحت مقدس مسلمانان را شدیدا محکوم می کنم.

وی ادامه داد: رسالت پیامبر اسلام در جهت رحمت برای مسلمانان و حتی غیرمسلمانان بوده است و رسول الله موجبات سعادت بشر در دنیا و آخرت را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم ما مسلمانان در مقابل کتاب الهی داریم این است که خواندن و اندیشیدن و عمل کردن را طریقت خود بدانیم و آنجا اهانت محسوب می شود که قرآن را بخوانیم و به آن عمل نکنیم.

نسخه شفابخش بندگی

امام جمعه اهل سنت شهر گله دار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: قرآن کلام خداوند و نسخه شفابخش برای بندگان خدا است.

شیخ مصطفی نوری افزود: هتک حرمت کلام الله در کشور سوئد و توسط یکی از دست نشانده‌های صهیونیست‌ها رخ داده که آن را به شدت محکوم می‌کنم و این نقض صریح آزادی و دین و اعتقادات است.

وی ادامه داد: این عمل برای بر افروختن خشم مسلمان جهان و کسب شهرت بوده ولی باید کشورهای مسلمان تدابیری اتخاذ کنند که دیگر چنین اعمال ننگینی رخ ندهد.

امام جمعه اهل سنت شهر گله دار اضافه کرد: کتاب خدا برای هدایت همه بشریت است و عامل این عمل ننگین باید به سزای عملش برسد.

اوایل تیرماه امسال یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha