۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85202329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی بلینکن و وزیرصهیونیستی درباره تحولات منطقه

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی دیدار و درباره تحولات منطقه رایزنی کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بلینکن وزیر خارجه آمریکا با ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در مورد تنش زدایی در فلسطین و تعهد واشنگتن به راه حل دو کشوری فلسطینی - یهودی گفت وگو کردند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: بلینکن با درمر در مورد اهمیت تنش زدایی در فلسطین و تعهد واشنگتن به راه حل دو کشوری برای مناقشه (رژیم) اسرائیل با فلسطینی ها گفت وگو کرد.

بنابراین گزارش، وزیر خارجه آمریکا به درمر گفته است که گسترش شهرک سازی در کرانه باختری راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند و ایالات متحده به شدت با آن مخالف است.

پاتل افزود که بلینکن و درمر همچنین در مورد آنچه که او چالش‌های منطقه ای ناشی از ایران و گروه‌های نیابتی آن خوانده است، گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

رسانه‌های صهیونیستی جمعه گذشته گزارش دادند، وزیر امور راهبردی این رژیم با هدف گفت وگو با مقام‌های آمریکایی درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش وب سایت خبری واللا رژیم صهیونیستی، سه مقام ارشد صهیونیستی و آمریکایی مدعی شدند که درمر درباره تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به یک توافق جامع با عربستان سعودی که شامل به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل از سوی ریاض باشد با مقام‌های آمریکایی گفت وگو خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha