۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85202059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه اوکراین: ارتش بدون در نظر داشتن بازه زمانی، تمام کشور را آزاد می‌کند

تهران- ایرنا- دیمیتری کولِبا وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: ارتش این کشور همه اراضی اشغال شده از سوی نیروهای روسیه را صرف نظر از این که چه مدت طول خواهد کشید، آزاد خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه استریتس تایمز نوشت: وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه ای در کی‌یف، ضمن اعلام این مطلب گفت، هدف ما پیروزی است، پیروزی در شکل آزادسازی همه اراضی ما در داخل مرزهای سال ۱۹۹۱ اوکراین و اهمیتی نمی دهیم تحقق این هدف چه مدت طول بکشد.

وی مدعی شد این خواسته مردم اوکراین است و تا زمانی که مردم در این هدف شریک هستند، دولت اوکراین دست در دست مردم حرکت خواهد کرد.

کی یف، عملیات ضد حملات خود را بعد از مدتها انتظار در ماه ژوئن (خرداد) آغاز کرد اما در حالی که تلاش می کند مواضع به شدت مستحکم روسیه را شکست دهد، تایید کرده که با نبردی دشوار مواجه است.

کولبا با اشاره به کمک های غرب گفت که کشورش از سوی متحدان غربی برای کسب دستاوردهای سریع تر در ضد حملات تحت فشار قرار دارد.

وی افزود، اوکراین تا وقتی که ارتش این کشور نیروهای روسیه را از همه اراضی اشغالی بیرون نکرده است، به ارائه یکنواخت سلاح ها و مهمات غربی نیاز دارد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه این هفته گفت منابع نظامی اوکراین به رغم دریافت سلاح های غربی تقریبا به اتمام رسیده است.

نیروهای روسیه در شمال منطقه خارکیف در نزدیکی مرز روسیه دستاوردهایی داشته اند، اما اوکراین این هفته اعلام کرد که روستایی را در امتداد خط مقدم جنوبی در منطقه صنعتی دونتسک از نیروهای مسکو بازپس گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha