۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85201606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه برق ۳۵ روستای خراسان شمالی بهسازی شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85201606
شبکه برق ۳۵ روستای خراسان شمالی بهسازی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شبکه برق ۳۵ روستای استان با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سالجاری تاکنون اصلاح و بهسازی شد.

حسن چاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اصلاح و بهسازی شبکه برق ۱۴۶ روستای استان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در قالب طرح بهارستان مصوب شد که شبکه برق تمامی این روستاها بهسازی شد.

وی تصریح کرد: همچنین شبکه برق ۳۵ روستا نیز در قالب طرح بهارستان از مجموع ۱۴۷ روستای برنامه مصوب سال جاری از ابتدای امسال تاکنون بهسازی و اصلاح شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی حجم اجرایی پروژه های اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده برق را در سال گذشته شامل نصب ۱۱۲ دستگاه ترانس، ساخت ۴۴.۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و ۵۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین ۶ روستای استان با ۷۲ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برقدار شد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت استان از مزایای برق برخوردارند و تنها خانوارهای محدودی از روستاییان از داشتن این انرژی محروم هستند که این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که به صورت فصلی در برخی از ییلاقات استان استقرار دارند.

خانوارهای عشایری این استان به دلیل کوچروی بین ییلاق و قشلاق، تنها حدود چهار ماه در برخی از مناطق استان مستقر می شوند که در خانه های گلی و بیشتر در سیاه چادرها سکونت دارند و این خانوارها به صورت پراکنده در این سامانه ها مستقر شده اند که تنها چند ماه از فصل را در این محله ها به سر می برند.

تعدادی کلاته نیز در استان که هر یک جمعیتی ۲ تا سه خانواری دارند از برق محروم هستند و تعدادی از خانوارها در اراضی ملی اطراف روستاها به صورت پراکنده سکنی گزیده اند، به دلیل منع قانونی برق رسانی به آنان، همچنان از نعمت برق بی نصیب مانده اند.

تعداد روستاهای برخوردار از برق استان بیش از ۹۴۰ پارچه است که از این تعداد ۷۲۱ روستای خراسان شمالی جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha