عظیمی: از سرمربی تیم ملی شطرنج حمایت می‌کنم/ به میوه‌فروش و رستوران‌دار هم بدهکاریم

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون شطرنج گفت: با قدرت از کاپیتان و سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنم و در آستانه بازی‌های آسیایی این اتفاق لازم است.

به گزارش ایرنا، شهرام عظیمی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه ورزش ایران، بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد اظهار داشت: تمرکز ما بر روی هانگژو است چرا که المپیک آسیایی و مدال آن برای کاروان ایران بسیار اهمیت دارد. نشست با اصحاب رسانه می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند. چالش عمده و عمیقی در بخش مردان نداریم چون مهره‌های خوبی داریم. ما بهترین‌های شطرنج در آسیا و حتی در جمع برترین‌های دنیا را داریم. ترکیب ایران یک‌دست، خوب و جوان است و انتظار مدال داریم.

سرپرست فدراسیون ادامه داد: ما یک نماینده در بخش بانوان داریم که در انفرادی به مصاف حریفان خواهد رفت. مبینا علی‌نسب شطرنج باز توانمند، اما کار وی در بخش رپید سخت است. در حوزه بانوان کار اساسی انجام ندادیم و دست ما در حوزه مربیگری و بازیکن خالی است.

عظیمی در خصوص نتایج شطرنج بازان و برخی حواشی در جام جهانی شطرنج گفت: تمایز زیادی بین مربیگری و بازیکنی وجود دارد و همه به این امر واقف هستند. مهرداد اردشی چندین سال سرمربی بوده و الان هم در رده‌های سنی مربی است. من با تمام قدرت از کاپیتان و سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنم. خواهشم این است که از تیم حمایت شود ما در مسیر هانگژو هستیم و باید از نخبگان حمایت کنیم.

وی گفت: جام جهانی باکو بالاترین سطح مسابقات از نظر انفرادی در دنیا بود. مطلوب ما این بود که حمایت همه جانبه از تیم داشته باشیم اما هنر ما مجوز برون مرزی بود. از نظر بودجه نیز توافق ما با کمیته ملی المپیک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که هنوز کامل پرداخت نشده یا اگر شده من خبر ندارم و باید بررسی کنم.

عظیمی افزود: امیدآفرینی شعار اول کشور است. فدراسیون چیزی در حدود ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکار است.حدود یک میلیارد تومان بدهی داخلی داریم. به میوه فروش، رستوران‌دار و یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان به اداره برق هم بدهکاریم. ۱۷ میلیارد هم بدهی مالیاتی داریم. من هم دوست دارم نخبگان شطرنج در رفاه باشند اما با این بودجه و بدهی نمی‌شود.

سرپرست فدراسیون در خصوص برنامه خود برای انتخابات ریاست فدراسیون گفت: با صدای رسا می‌گویم سرباز ولایت و انقلاب هستم و هر جا تکلیف باشد حاضر می‌شوم. در فدراسیون‌های گذشته هم، بحث حضورم در انتخابات بود اما من ثبت نام نکردم اما اگر تکلیف شد آماده خدمت هستم چون سرباز این کشور هستم. البته مهم این است که تکلیف از چه منبعی باشد فدراسیون محل خدمت است و به عنوان سرباز در محل کارم حضور دارم.

او گفت: طرح جهادی را در فدراسیون راه‌اندازی کردم و اساتید شطرنج اکنون در مناطق محروم مشغول خدمت هستند و هیچ چشمداشت مالی ندارد بلکه هدف ترویج فرهنگ جهادی است. ما بهترین اساتید را برای این کار انتخاب کردیم. اساتید شطرنج در صف خدمت جهادی هستند و استقبال خواهند کرد. اتفاق مهم دیگر برگزاری نشست هم‌اندیشی با مربیان رده‌های سنی بود که نقاط مشترک را مورد بررسی قرار دادیم. یکی از دستورالعمل‌های ما تعیین میزان ساعت و مکان آموزش نخبگان شطرنج بود.

عظیمی ادامه داد: من پای صحبت خانواده‌ها هستم چون بار اصلی شطرنج بر دوش خانواده است. باید تمام مسائل را بررسی کنیم. همیشه از کمبود مربی گلایه داشتند. مربیان تیم ملی موظف شدند که به نخبگان رشته‌های مختلف کمک کنند و مربیان ما از این طرح استقبال کردند.

وی گفت: پرهام مقصودلو سوپر استاد ما تا کنون عضو صندوق حمایت از قهرمانان نبوده و باید از این نسل طلایی حمایت کنیم. زمان سیدحمید سجادی درخواست دادم و او نوشت انجام می‌شود. پرهام مقصودلو ماهیانه میانگین ۴ تا پنج هزار دلار هزینه می‌کند و این برای خانواده سخت است.

عظیمی ادامه داد: یکی از مشکلات امین طباطبایی نیز خدمت سربازی است که به فوبیای او تبدیل شده است. اینکه همه باید خدمت بروند درست است اما یک سری استثنا وجود دارد و در رشته‌های دیگر نیز وجود دارد. کارهایی انجام دادیم امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

سرپرست فدراسیون تزریق آرامش را یکی از مهمترین اهداف خود دانست و گفت: شادی پریدر از نوابغ شطرنج ایران است و احترام زیادی برای شخصیت قهرمانی او قائلم و هنوز هم با او در ارتباطم. عظیمی و عظیمی‌ها نمی‌توانند امثال پریدر را از فدراسیون بیرون کنند. شرایط فراهم شود از تمام ظرفیت‌های شطرنج ایران به ویژه خانم پریدر استفاده می‌کنیم.

عظیمی در خصوص همکاری با احسان قائم مقامی گفت: احسان به صورت مقطعی در آمریکا است و به زودی بر خواهد گشت و فدراسیون هیچ مانعی برای همکاری با او ندارد.آرین غلامی نیز در حال بازگشت از ترکیه است و ما هم در خدمت او هستیم.

وی گفت: پشتوانه‌سازی یکی از اهداف من است و با هند نیز همکاری خواهیم کرد. در بخش بانوان دست ما خالی است؛ چرا باید بعد از چهار دهه در این بخش ضعف داشته باشیم. ظرفیت شطرنج بانوان باید تقویت شود و در نشست با مربیان تیم‌های ملی نیز بر این امر تاکید کردم و باید مربی پرورش دهیم تا بتوانیم بازیکن تاپ داشته باشیم. در بخش مردان در رده سنی بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند جایگزین نسل طلایی شوند اما نباید به حال خود رها شوند.

او گفت: شطرنج فدراسیون سرپرست‌ها است زیرا هم ریاست و هم نایب رییسی و دبیری با سرپرستی اداره می‌شود. هیئت رییسه فدراسیون باید تقویت شود. فعلا برای جانشینی شادی پریدر نه گزینه داریم نه برنامه‌ای.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha