۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85199537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار درخواست بخشودگی جرائم بیمه ای به تامین اجتماعی اصفهان ارسال شد

اصفهان - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: امسال ۲ هزار و ۲۶۰ درخواست بخشودگی جرائم بیمه ای از طرف کارفرماییان استان ارسال شده که از این بین برای یک هزار و ۵۷۰ نفر قسط بندی انجام گرفته است.

مرتضی حاجی کاظمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای قابل تمدید نیست،گفت: کار فرمایان کارگاه‌های کوچک و متوسط برای ثبت نام بخشودگی " جرائم بیمه‌ای" تا پایان مرداد فرصت دارند.

وی با اشاره به نزدیک شدن پایان زمان بخشودگی جرائم بیمه‌ای کار فرمایان اظهار کرد: این طرح از ابتدای خرداد آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد تا کارفرمایان واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط در سامانه تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه کارگران خود اقدام کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان سازمان تامین‌اجتماعی، به‌منظور حمایت از کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی، اصناف و شرکت‌های دانش بنیان است و کارفرمایان تنها کمتر از یک هفته تا پایان بهره‌مندی از این تسهیلات فرصت اقدام دارند.
وی تاکید کرد: کارفرمایان درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانیes.tamin.ir ثبت کنند.
حاجی کاظمی بیان داشت: این امتیاز بر اساس فهرست اسفند ۱۴۰۱ کارگاه‌های فعالی است که تعداد شاغلان را تا یک سال حفظ کرده اند و اگر تقسیط بیش تر یک سال شد باید به اندازه تخصیص حفظ نیرو داشته باشند.

وی گفت: چنانچه کارفرما اصل حق بیمه را به صورت یکجا یا در ۱۲ قسط پرداخت کند، می‌تواند از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شود و دیگر مشمول پرداخت جریمه نخواهند شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان راجع به میزان بخشودگی و تقسیط آن یادآور شد: اگر کارفرمایی پرداخت حق بیمه و بیمه بیکاری را در ۱۸ ماه تقسیط کند، میزان بخشودگی جرائم ۸۵ درصد و در صورت تقسیط ۲۴ ماهه میزان بخشودگی جرائم ۷۵ درصد، تقسیط ۳۰ ماهه میزان بخشودگی جرائم ۶۰ درصد و در نهایت در صورت تقسیط بدهی حق بیمه و بیمه بیکاری در ۳۶ ماه، کارفرما می‌تواند تا ۵۰ درصد از میزان بخشودگی جرائم استفاده کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha