پدیده جدید کشتی فرنگی ایران در اردوی بزرگسالان + فیلم

تهران- ایرنا- با تایید مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، قهرمان نوجوانان جهان برای کسب تجربه بیشتر به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شود.

به گزارش ایرنا، کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان روزهای ۹ تا ۱۱ مرداد در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال طلای پیام احمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مدال نقره احمدرضا محمدیان در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا امیری در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم بعنوان قهرمانی دست یافت.

در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۱۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های جمهوری آذربایجان با ۱۰۸ و گرجستان با ۹۶ امتیاز دوم و سوم شدند.

یکی از پدیده‌های این دوره از مسابقات، پیام احمدی فرنگی‌کار وزن ۴۸ کیلوگرم بود. احمدی در مسابقات قهرمانی جهان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ماکسیم بارادزیاک از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر هاروکو شینا از ژاپن را مغلوب کرد. نماینده ایران در وزن ۴۸ کیلوگرم در دور بعد مقابل النار زیادوف از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مورات خاتیت از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت.

احمدی در دیدار نهایی وزن ۴۸ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر صفر شهرزاد روزیخانوف قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. کسب مدال طلای قهرمانی جهان توسط احمدی، وی را به یکی از پدیده‌های این دوره از رقابت‌ها تبدیل کرد. پدیده‌ای که اکنون زمزمه‌هایی از حضور وی در اردو تیم بزرگسالان به گوش می‌رسد.

علی محمدی با تایید حضور پیام احمدی در اردو بزرگسالان به خبرنگار ایرنا گفت: احمدی در اردوی بزرگسالان کشتی نخواهد گرفت بلکه او به اردو خواهد آمد تا با نظاره تمرینات قهرمانان جهان و المپیک، از نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کند و هم اینکه انگیزه لازم برای ادامه راه قهرمانی خود داشته باشد. بی‌ترید حضور در این اردو می‌تواند برای این نابغه کشتی فرنگی مفید باشد زیرا وی از آینده‌های کشتی فرنگی ایران به شمار می‌رود و باید یک برنامه دقیق برای او داشته باشیم.

بریده‌ای از کشتی احمدی در برابر ماکسیم بارادزیاک بلاروسی:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha