امام جمعه خواستار تجهیز و تقویت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه شد

تربت حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت حیدریه خواستار توسعه، تجهیز و تقویت مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در استان خراسان رضوی شد.

حجت الاسلام سید محمد معلمی در خطبه های نماز جمعه امروز تربت حیدریه افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه با خیل علاقه مندان به مهارت آموزی مواجه است اما در حد تقاضای بالای جوانان ، امکانات و تجهیزات ندارد.

وی اضافه کرد: توجه بیشتر به نیازهای مهارتی و شغلی جوانان تربت حیدریه از طریق توسعه، تجهیز و تقویت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه باعث ایجاد مشاغل پایدار جدید در سطح شهرستان می شود.

خطیب جمعه تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش روی مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که اسفند امسال برگزار می شود؛ بر ضرورت مشارکت گسترده و پرشور مردم تاکید و خاطرنشان کرد: این مهم به مسوولان و امیدآفرینی آنها در جامعه هم معطوف است.

گفتنی است پیش از این مدیر مرکز آموزش فنی و ‌حرفه‌ای تربت‌حیدریه گفته بود: ساختمان قدیمی و کوچک این شهرستان پاسخگوی نیاز رو به تزاید هنرجویان و جوانان علاقه مند به حرفه آموزی نیست.

به گفته هاشم صادق‌زاده؛ مرکز فنی و حرفه ای تربت حیدریه با چالش توازن بخشی نیاز بالا و متنوع هنرجویان با امکانات موجود است.

وی با یادآوری قدمت ۵۴ ساله ساختمان فنی و حرفه ای تربت حیدریه و تجهیزات آن که با نیاز و جمعیت امروز شهرستان تناسب ندارد، گفت: این چالش زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که شمار قابل ملاحظه ای از جوانان تربت حیدریه توان پرداخت هزینه‌های هنرجویی در آموزشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی را ندارند.

وی افزود: معمولا جوانان و هنرجویان ترجیح می دهند آموزش های خود را در مرکز فنی و حرفه ای (دولتی) بگذارنند زیرا امتیازات زیادی از جمله هزینه کم و مهمتر از آن ارزش و اعتبار بین‌المللی مدرک و گواهینامه اخذ شده است از همین روی تعداد متقاضیان در مرکز آموزشی تربت حیدریه روز به روز بیشتر می‌شود.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha