۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85195282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا رئیس سابق بانک مرکزی لبنان و برخی نزدیکان او را تحریم کرد

نیویورک – ایرنا- دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه، ریاض سلامه رئیس سابق بانک مرکزی لبنان و برخی نزدیکان او را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد: فساد و اقدامات غیرقانونی رئیس سابق بانک مرکزی لبنان به نقض حاکمیت قانون در این کشور کمک کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: سلامه از موقعیت خود سوء استفاده کرده و با انتقال صدها میلیون دلار از طریق شرکت های صوری خود و همکارانش را ثروتمند کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دفتر کنترل دارایی های خارجی همچنین چهار نفر از نزدیکان سلامه از جمله اعضای خانواده وی و دستیار اصلی او را که به پنهان کردن و تسهیل این اقدامات کمک کردند، تحریم کرده است. آمریکا در کنار انگلیس و کانادا این تحریم ها را علیه این شخصیت های لبنانی وضع کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: سلامه با استفاده از موقعیت، برای ثروتمند شدن خود، خانواده و همکارانش در نقض آشکار قوانین لبنان، به فساد داخلی لبنان کمک کرد و این تصور را ایجاد کرده که مقامات در لبنان نیازی به تبعیت از قوانین ندارند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: ما به همراه انگلیس و کانادا این تحریم ها را علیه رئیس سابق بانک مرکزی لبنان وضع می کنیم، زیرا وی از موقعیت خود برای دستیابی به منافع و جاه‌طلبی‌های مالی شخصی استفاده کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha