چهار هزار میلیارد ریال به پروژه های بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه – ایرنا – استاندار کرمانشاه از اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد ریال به ۶۶ پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با این اعتبار بسیاری از این پروژه های نیمه کاره در سال جاری به بهره برداری می رسند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمد طیب صحرایی» در جلسه شورای اداری که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی بررسی معاونت های استانداری، تعداد ۶۶ پروژه در استان شناسایی شد که حداقل پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۶۵ درصد است که متاسفانه سالهای گذشته معطل مانده بودند، لذا با پیگیری های انجام شده از طریق سازمان برنامه و بودجه توانستیم برای آنها بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار بگیریم تا مجدد فعالیت های عمرانی آنها آغاز شود.

او افزود: بیشتر این پروژه‌ها تا پایان سال تمام می شوند و این گام بزرگی برای امید افزایی در جامعه است که مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید دارند.

رئیس شورای اداری استان کرمانشاه در ادامه بااشاره به در پیش بودن ایام اربعین، اظهارکرد: مردم کرمانشاه از دیرباز مفتخر به خدمتگزاری به زوار عتبات عالیات بوده اند و این افتخار نسل به نسل بین آنها منتقل شده تا به امروز رسیده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه ایام اربعین برکات مادی و معنوی فراوانی برای کرمانشاه به همراه خواهد داشت، گفت: همه باید برکاتی که این مراسم بزرگ برای استان دارد را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: طی بازدیدهایی که در روزهای گذشته از تعدادی از مجموعه های شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی داشتم، برخی از آنها اعلام کردند که برای ایام اربعین به نیروی کار نیاز دارند که این نشان از اشتغالزایی در این شهرستان در این ایام دارد.

صحرایی افزود: همچنین به برکت این ایام، از شرق تا غرب استان زیرساخت های ما جان تازه ای گرفته و برخی از اقداماتی که در این مسیر انجام شده - مانند رفع هشت نقطه حادثه خیز راه های استان - پس از ایام اربعین هم به عنوان یک برکت برای استان باقی می ماند.

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار به ستاد اربعین استان کرمانشاه

وی ادامه داد: همچنین جدا از امکاناتی که تاکنون به استان کرمانشاه اختصاص داده شده، ۱۳ هزار میلیارد ریال بودجه برای خدماتی که در ایام اربعین ارائه می دهیم، به استان تخصیص پیدا کرده که این اعتبار جدای از بودجه های سنواتی و متداول استانی است.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمانشاه در ادامه به اشاره به تاکیدات صریح مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی اقدامات اربعین اشاره کرد و گفت: هرچند برخی از ادارات ما به مانند ایام نوروز در خط مقدم فضاسازی برای ایام اربعین هستند، اما در کنار آن باید تلاش کنیم که جلوه های مردمی سازی این ایام را افزایش دهیم.

او افزود: تلاش مدیران برای زمینه سازی حضور مردم و مردمی سازی بخشی از فعالیت های اربعین مورد ارزیابی عملکرد ادارات قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اگرچه در ایام اربعین بخشی از کارهای دستگاه های اجرایی استان به این سمت می رود، اما این بدان معنا نیست که از سایر برنامه ها و پروژه‌های توسعه ای استان حتی یک ساعت غافل باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha