۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85191161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه مطبوعات خراسان‌شمالی: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند

بجنورد- ایرنا- خانه مطبوعات خراسان شمالی عصر امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه ای در خط مقدم جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه قرار دارند.

به گزارش ایرنا، این بیانیه که نسخه ای از آن امروز یکشنبه به دست ایرنا رسیده است، می افزاید: یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا و روز خبرنگار را در حالی برگزار می کنیم که این روز مقارن با ایام محرم حسینی است.

در این بیانیه آمده است: ضمن عرض تسلیت این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار و شهید امانی تنها شهید رسانه خراسان شمالی، تلاش ها و مجاهدت های اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز را در میدان جنگ نرم به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی که بیان و نوشتارشان الگو گرفته از پیام رسان کربلا است، ارج می نهیم و قدردان تلاش های آنان در سنگر جهاد تبیین هستیم.

این بیانیه می افزاید: ۱۷ مرداد روز خبرنگار، یادآور تلاش افرادی است که همچون شهیدان والامقام آوینی، صارمی ، امانی و خیل شهدای عزیز اسلام و انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم وارد سنگر آگاهی و اندیشه شدند تا از ارزش های ناب اسلام و انقلاب پاسداری و به مدد قلم و رسالت سنگین خبری، صادقانه و بی منت موجبات روشنگری، تعالی و پیشرفت جامعه را در پیروی از مقام معظم رهبری فراهم کنند.

در این بیانیه آمده است: خبرنگارانی که با رعایت اخلاق حرفه‌ای به عنوان چشم بینای مردم، نمادی از امانتداری، صداقت، مسوولیت‌پذیری، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌ شناسی‌ و عدالت طلبی اند و مبارزه بافساد و سیاه نمایی‌ها یکی از ویژگی‌های مهم آنان است.

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha