۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85190087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش کویت به اظهارات وزیر اقتصاد لبنان

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 85190087
واکنش کویت به اظهارات وزیر اقتصاد لبنان

تهران- ایرنا- وزیر خارجه کویت به اظهارات وزیر اقتصاد لبنان درباره بازسازی سیلوهای گندم بندر بیروت اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، «سالم عبدالله الجابر الصباح» روز شنبه در واکنش به اظهارات «امین سلام» وزیر اقتصاد لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سخنان با ابتدایی ترین آداب دیپلماتیک در تناقض و نشانه فهم ناقص روند تصمیم گیری در لبنان است.

وزیر اقتصاد لبنان پیشتر در مصاحبه با اسپوتنیک از امیر کویت خواسته بود سیلوهای گندم بیروت را که در جریان انفجار این بندر ویران شد را بازسازی کند.

امین سلام با ابراز امیدواری از دریافت سریع پاسخ این درخواست گفته بود: پول در صندوق توسعه کویت وجود دارد و کویت فقط با «یک امضاء» می تواند تصمیم بازسازی این سیلوها را بگیرد.

سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت در بیانیه خود افزود: همه تصمیم گیری ها در کویت از جمله کمک های انسان دوستانه این کشور به کشورهای دوست و برادر، براساس قانون اساسی و دیگر قوانین اجرایی انجام می شود و کویت هرگونه دخالت در امور داخلی خود را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه کویت از وزیر اقتصاد لبنان خواست به خاطر روابط میان دو کشور، سخنان خود را پس بگیرد.

از سوی دیگر «امین سلام» وزیر اقتصاد لبنان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه کویت اعلام کرد که اصطلاح «فقط با یک امضاء» یک اصطلاح لبنانی است که معنای نادرستی از آن استنباط شده است و قصد زیر سوال بردن شیوه تصمیم گیری در کویت را نداشته است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز با ورود به موضوع گفت: بر عمق و استحکام روابط لبنان و کویت تاکید می کنیم و هیچ عاملی نمی تواند این روابط را با خدشه روبرو کند.

«نجیب میقاتی» افزود: ما اصل دخالت نکردن در امور داخلی همه کشورها از جمله کویت را که تصمیم گیری در آن براساس ضوابط قانونی است، رعایت کرده و محترم می شماریم.

به گزارش ایرنا، در انفجار فاجعه بار بندر بیروت در چهارم اگوست ۲۰۲۰ ( ۱۴ مرداد ۹۹)، دستکم ۲۱۴ نفر کشته و بیش از ۶۵۰۰ نفر زخمی شدند.

در همان زمان، برخی مقامات لبنان به ذخیره مقدار زیادی نیترات آمونیوم بدون اقدامات حفاظتی متهم شدند که در تحقیقات بعدی معلوم شد که مقامات مختلف در سطوح سیاسی، امنیتی و قضایی از خطرات ذخیره این ماده آگاه بوده، اما نسبت به آن هشدار نداده‌اند.

با گذشت سه سال از انفجار بندر بیروت بررسی این فاجعه همچنان با موانع زیادی روبرو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha