کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم کشور در بهبود فضای کسب و کار را کسب کرد

یاسوج - ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان پس از ایلام رتبه دوم کشور در بهبود فضای کسب و کار را کسب کرده است.

طاهر شریف پور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در شاخص پاسخگویی به موقع پیرامون مجوزهای کسب و کار پس از استان ایلام دارای کمترین تاخیر در بررسی درخواست های ثبت شده در درگاه ملی مجوزها بوده است.

وی افزود: ایلام با ۹۶.۳ درصد پاسخگویی در صدر قرار دارد و بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد با تنها ۸۰۱ تاخیر در بررسی درخواست ها ۹۵.۳درصد در شاخص پاسخگویی به موقع را کسب کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به ترتیب استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، گلستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، البرز و خراسان شمالی رتبه های سه تا ۱۰ را در بالاترین شاخص پاسخگویی در این بازه زمانی کسب کرده اند.

بر اساس گزارش درخواست و صدور مجوزها به تفکیک استان های کشور از اول مرداد ماه سال گذشته تا ۳۱ تیرماه امسال، در مجموع از استان های کشور ۹۸۳ هزار و ۵۷۷ درخواست به درگاه ملی مجوزها رسیده که از این تعداد ۴۵۲ هزار و ۱۳۳ مجوز صادر شده و ۳۹۳ هزار و ۶۴۹ درخواست رد و ۱۳۷ هزار و ۵۴۰ درخواست در دست بررسی و ۹۷ هزار و ۶۶ درخواست با تاخیر بررسی مواجه شده اند.

در ابتدای استقرار دولت سیزدهم نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۲ درصد بوده که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۷.۳ درصد رسید و اکنون نرخ بیکاری به ۶.۷ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha