۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85185570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت پایین‌ترین میزان اعتماد به ارتش ایالات متحده در میان آمریکایی‌ها

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اعتماد مردم آمریکا به ارتش این کشور طی دو دهه اخیر به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی از آن است که اعتماد آمریکایی‌ها به ارتش کاهش قابل توجهی پیدا کرده و در ۵ سال گذشته با افت ممتد مواجه بوده است. این نظرسنجی که از اول تا بیست و دوم ژوئن انجام شده، کاهش اعتماد عمومی به چندین موسسه عمومی در آمریکا را نیز نشان می‌دهد.

این میزان که طبق نظرسنجی گالوپ بر روی ۶۰ درصد است، آخرین بار در سال ۱۹۹۷ ثبت شد و پیش از آن نیز در سال ۱۹۸۸ با اعتماد ۵۸ درصدی روبرو بوده است. از اواخر دهه ۷۰ تا اوایل دهه ۸۰ میلادی در جریان جنگ سرد و در میانه تهدیدها برای قدرت آمریکا، اعتماد به ارتش این کشور در میان مردم آن بین ۵۰ تا ۵۸ درصد بود.

به نوشته تارنمای موسسه گالوپ، این حس به صورت عمومی در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان در دهه ۱۹۸۰ بهبود پیدا کرد و پس از جنگ خلیج فارس به رکورد اعتماد عمومی ۸۵ درصدی در سال ۱۹۹۱ رسید.

نمودار منتشر شده این موسسه از سال‌های گذشته در مورد اعتماد مردم آمریکا به ارتش نشان می‌دهد که بعدتر نیز با طی کردن یک دوره کاهشی پس از حملات ۱۱ سپتامبر دوباره روند افزایشی پیدا کرد و اعتماد به صورت عمومی دو دهه بعد بالای ۷۰ درصد بود تا اینکه در سال ۲۰۲۱ به دنبال خروج آمریکا از افغانستان این میزان به ۶۹ درصد تقلیل یافت و روند نزولی پیدا کرد.

تقریبا در تمام ۴۸ سال گذشته، جمهوریخواهان اعتماد بیشتری به ارتش داشتند و امروز نیز چنین است اما نرخ آن با بیش از ۲۰ درصد کاهش از ۹۱ درصد به ۶۸ درصد رسیده است.

همچنین اعتماد در میان مستقل‌ها هم از ۶۸ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته و اکنون آنها اعتماد کمتری از دموکرات‌ها به ارتش دارند. درحالیکه اعتماد دموکرات‌ها در زمان ریاست جمهوری جو بایدن افزایش یافته است.

درک عمومی از ارتش ایالات متحده در پنج دهه گذشته به شدت نوسان داشته است. پیامدهای جنگ خلیج فارس و واقعه ۱۱ سپتامبر با افزایش قابل توجهی در اعتماد به ارتش دنبال شد. مساله دوم عصری از اعتماد بالا به ارتش را آغاز کرد که نزدیک به دو دهه ادامه داشت.

اکنون که ایالات متحده به طور کامل از عراق و افغانستان، دو میراث نظامی مهم سیاست‌های سال ۲۰۰۱ ایالات متحده عقب نشینی کرده، اعتماد به ارتش در میان مردم همچنان کاهش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha