۲۲۰ گروه جهادی برای بهسازی مدارس خراسان جنوبی مشارکت دارند

بیرجند - ایرنا - مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: ۲۲۰ گروه جهادی تابستان امسال برای مرمت، زیباسازی و بهسازی مدارس استان در طرح هجرت سه، مشارکت و فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محسن امانتی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: سال گذشته ۱۰۷ مدرسه با مشارکت ۲۱۱ دانش آموز جهادگر مرمت و بهسازی شد، امسال هم ۴۰۰ مدرسه هدفگذاری شده است که حدود هزار دانش آموز از تیر تا شهریور ماه فعال خواهند بود.

وی همچنین گفت: طرح "یاوران ولایت" طبق روال هر سال از ۱۴ مرداد در خراسان جنوبی اجرا می‌شود و ۲۲۰ دانش آموز دختر و پسر در این طرح مشارکت دارند.

مسوول بسیج دانش آموزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: مباحت اعتقادی، بصیرتی، تشکیلاتی و انگیزشی از جمله سرفصل‌های طرح یاوران ولایت است که امسال ۱۰۸ دانش آموز پسر و ۱۱۲ دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم در این دوره شرکت می‌کنند.

وی افزود: طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی از ۲ دهه قبل در دستور کار قرار گرفته و هدف اصلی آن تمدن سازی و کادرسازی است، برابر ۲ سند بالادستی تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج به دنبال گزینش جوانان مومن و انقلابی هستیم که در قالب این طرح براساس قدرت اجتماعی، اخلاقی و رتبه علمی انتخاب می‌شوند.

امانتی با اشاره به اینکه محتوای دوره یاوران ولایت شامل عفاف و حجاب، جهاد تبیین و مقابله با ناآرامی‌های احتمالی است گفت: طرح یاوران ولایت از ۱۴ تا ۱۷ مرداد برای دانش آموزان پسر و از ۱۷ مرداد به مدت سه روز برای دختران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مساله شناسی، روایتگری، مهارت بیانیه نویسی، طرح کلی اندیشه اسلامی، مهارت فضای مجازی و سواد رسانه برای دانش آموزان تدریس می‌شود.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی افزود: اردوهای پیشرفت امید هم برای دانش آموزان فرمانده واحد برگزار می‌شود که بازدید از کویر تایر و هوافضای سپاه از برنامه‌های این حوزه است.

وی گفت: امیدواریم خروجی این دوره کسب مهارت لازم و نقش آفرینی موثر باشد تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد ایمان و امید در بدنه مدارس باشیم.

امانتی با اشاره به اینکه هر دانش آموز یک واحد مقاومت بسیج محسوب می‌شود ادامه داد: در دوره یاوران ولایت دانش آموزان گزینش شده به توانمندی می‌رسند و به عنوان فرمانده در مدارس فعالیت خواهند کرد.

۲۲۰ گروه جهادی برای بهسازی مدارس خراسان جنوبی مشارکت دارند

وی به بروز جنگ شناختی در فضای مدارس اشاره کرد و گفت: سال گذشته که اولین تجریه این جنگ بود توانستیم با کمک همین دانش آموزان نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

مسوول بسیج دانش آموزی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح فضای مجازی اظهار کرد: گردان‌های دانش آموزی فضای مجازی با عنوان «صدرا» فعال شده اند تا از طریق کنشگری به ساماندهی مناسب دست یابند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج دانش آموزی را سرگروه‌های تربیتی ذکر کرد که در راستای سند تحول آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج دنبال می‌شود.

امانتی گفت: سه ضلع مدرسه، مسجد و منزل تحت پوشش این طرح نظام تربیتی است که در سه مقطع اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲ سال پیش در ۷۵ مدرسه شروع و امسال ۲۰۰ مدرسه هدف‌گذاری شده است عنوان کرد: پایان تابستان دوره آموزشی سرگروه‌ها در مرکز استان برگزار خواهد شد و امید است با این نمونه کارها، تشکل‌ها هم‌افزا و همسو شوند تا آسیب‌های داخل مدرسه به حداقل برسد.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه آشنایی با معارف دین و گفتمان انقلاب از مهمترین اهداف این سازمان است گفت: بسیج دانش آموزی حدود ۸۰ درصد مدارس را تحت پوشش دارد و تقریبا همین میزان از دانش آموزان به طور افتخاری عضو بسیج هستند.

وی یادآور شد: امیدان، پویندگان و پیشگامان سه مقطع تشکیلات بسیج دانش آموزی هستند و یکی از اهداف کلان، دسترسی به پوشش ۱۰۰ درصدی مدارس است.

امانتی با تاکید بر لزوم توانمند سازی دانش آموزان در حوزه‌های پدافندی گفت: موضوع مسمومیت که سال گذشته در برخی مدارس شیوع پیدا کرد بیشتر جنبه روانی داشت لذا آموزش پدافند زیستی و پدافند غیرعامل به دانش آموزان لازم است تا بتوانند در محیط مدرسه نقش آفرین باشند و اثرات منفی تهدیدات را به حداقل برسانند.

وی اضافه کرد: در راستای عدالت آموزشی گروه‌های جهادی خدمات مرتبط با کنکور را بدون انتفاع ارائه می‌دهند تا از نظام بنگاهداری در فعالیت‌های علمی فاصله بگیریم، در حوزه دفاعی هم تلاش شده که علم مفید به دانش آموزان ارائه شود لذا تمامی مباحث را پایه محور و به طور عملی دنبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha