پرداخت نزدیک به پنج هزار فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد قزوین 

قزوین - ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد به چهار هزار و ۹۳۱ نفر وام پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر کشاورز حسین آبادی روز دوشنبه در بازدید از مرکز توانمندسازی مددجویان در تشریح طرح توانمندسازی مددجویان با رویکرد اشتغال زایی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی به این افراد ۳۶۱ میلیارد تومان بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: از این میزان تسهیلات پرداختی ۴۰۰ فقره با رقمی بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.

ی اظهار کرد: سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان برای ورود آنان به بازار کار و رسیدن به مرحله خودکفایی است.

این مسوول گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۹ هزار و ۴۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند.

کشاورز حسین آبادی ادامه داد: در واقع کمیته امداد امام خمینی (ره) به جای کمک های بلاعوض، حجم اصلی کمک های خود را به پرداخت های معوض سوق داده است، کمکی که به عزتمندی خانواده نیز منجر می شود و ارتباط مالی خانواده را سایر افراد قطع کرده و یا به حداقل می رساند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اغلب مددجویان توانایی کار دارند و تنها عده بسیار معدودی که به دلیل کهولت سن و بیماری های خاص تحت حمایت هستند، توانایی کار ندارند ولی سایر افراد در صورت نداشتن مهارت نیز از خدمات آموزشی این نهاد برای داشتن مهارت بهره مند خواهند شد.

وی افزود: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تسهیلات پرداختی به مددجویان و نیازمندان استان قزوین ۹ هزار و ۴۱۶ فقره بوده است که این تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در مجموع بانک ها به ۹۴ درصد تعهدات خود در زمینه ارایه تسهیلات به مددجویان عمل کردند که بانک های مسکن، پارسیان، ملت و رسالت به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کردند.

وی ادامه داد: بیشترین پرداخت تسهیلات با رقم بیش از ۴۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال برای ۸۶۸ فقره تسهیلات در بانک ملی و کمترین میزان پرداخت با ۳۰ فقره به میزان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بانک رسالت بوده است.

این مسوول یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر پرداخت تسهیلات به مددجویان، در اجرای بسته تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را بکارگیری کنند، تسهیلات قرض الحسنه می دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha