۸ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۵۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85184199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری بین عناصر مزدور آمریکا و ترکیه در سوریه ۵ کشته برجا گذاشت

تهران-ایرنا- گروه وابسته به مخالفان خارج نشین دولت سوریه موسوم به "دیدبان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن اعلام کرد که پنج نفر از عناصر مزدور وابسته به ترکیه توسط عناصر مزدور وابسته به آمریکا در نزدیکی شهر مارع در مناطق در شمال حلب در سوریه کشته شدند.

به گزارش ایرنا، گروه دیده بان حقوق بشر سوریه در سایت خود با اعلام این خبر افزود: این حمله عناصر مسلح وابسته به آمریکا موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) همچنین به زخمی‌شدن شماری از اعضای گروه مسلح وابسته به ارتش ترکیه در شمال سوریه موسوم به «ارتش ملی آزاد» انجامید.

این حمله یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبه نظامیان مسلح کرد در شمال عراق و شمال شرقی سوریه اعلام کرد که در جریان دو حمله پهپادی ترکیه در روز جمعه، هشت نفر از عناصر آن کشته شدند.

دستگاه مبارزه با تروریسم دولت محلی اقلیم کردستان در شمال عراق در این ارتباط در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حمله پهپادی ترکیه در منطقه شربازهر در سلیمانیه، چهار عضو حزب کارگران کردستان «پ ک ک» کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

گروه قسد هم که بیشتر شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند، روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حمله پهپادی ترکیه به روستای «خربت خوی» در منطقه عامودا، چهار تن از عناصر این گروه کشته شدند.

کشته شدن این عناصر مسلح تازه‌ترین مورد تشدید تنش چند ماهه میان ترکیه و شبه نظامیان مزدورش با شبه نظامیان کرد شمال عراق و شبه نظامیان مزدور آمریکا (قسد) به شمار می‌آید.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha