۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 85182329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع عزاداران تاسوعای حسینی در مهاباد برگزار شد

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85182329
تجمع عزاداران تاسوعای حسینی در مهاباد برگزار شد
عکس آرشیوی است

مهاباد - ایرنا - عاشقان و شیفتگان اهل تسنن و تشیع خاندان عصمت و طهارت (ع) در مهاباد همزمان با سراسر کشور در روز تاسوعای حسینی عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان روز پنجشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی با تجمع در مقابل مسجد چهارده معصوم (س) این شهر به سوگواری پرداخته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد در حاشیه این آیین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عزاداران مهابادی در تجمع یوم عباس گرد آمده و با سینه‌زنی و عزاداری و نشان دادن غم و اندوه خود از واقعه عاشورا، ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت عباس(ع) و دیگر شهدای کربلا ابراز کردند.

حجت الاسلام یاسر آقامحمدی افزود: ماه محرم در مهاباد را می‌توان نماد اتحاد شیعه و سنی در آذربایجان‌غربی عنوان کرد زیرا در این ماه مسلمانان با ارج نهادن به سنت‌های یکدیگر بطور مشترک به عزاداری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در این مراسم مردم اهل تسنن همراه با برادران شیعه و عاشقان و دوست‌داران پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) با همراهی دسته‌های عزاداری در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد ادامه داد: مراسم عاشورای حسینی هم فردا جمعه با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ساعت ۱۰ و نیم صبح از میدان شهدا مهاباد شروع و به چهارراه آزادی این شهر ختم خواهد شد.

وی تاکید کرد: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در روستای «قوپی‌باباعلی» مهاباد که اهالی آن اهل تشییع و تسنن هستند با حضور پرشور مردم این روستا و روستاهای اطراف آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامحمدی یادآور شد: مردم و هیات‌های مذهبی مهاباد و دیگر شهرهای جنوب آذربایجان غربی از اول محرم با برافراشتن بیرق‌های عزا و نصب پرده‌های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد و حسینیه‌ها در عزای حضرت امام حسین(ع) به سوگ نشسته‌اند.

به گزارش ایرنا، محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت بخاطر سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در طول این ۲ روز در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی عزارداری و مراسم سینه زنی برگزار می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha