۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85182216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری بر اساس آمایش سرزمینی باشد

ایلام - ایرنا - معان عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه پروژه های پیشنهادی در سفر آتی ریاست جمهوری به استان باید بر اساس سند آمایش سرزمینی باشد، گفت: توسعه استان اولویت نخست مدیران اجرایی در پروژه های پیشنهادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز پنجشنبه در نشست بررسی پروژه های پیشنهادی دور دوم سفر ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح ها و مصوبات سفر ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان فراهم می کند، اظهار کرد: اطلاعات طرح ها و پروژه ها باید قبل از سفر تکمیل و نهایی شود و در این راستا دقت نظر مدیران بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: انتظار داریم با توجه به برنامه ریزی انجام شده، همه مدیران روز شنبه و یکشنبه در استان حضور داشته و ماموریت های مدیران دستگاه های اجرایی لغو است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه دقت نظر مدیران، اطلاعات و پیگیری آنان در مصوبات ریاست جمهوری بسیار مهم است و باید پیگیر جمع بندی پروژه های پیشنهادی باشند، افزود: ظرفیت های سفر ریاست جمهوری به استان می تواند محور توسعه عمرانی و اقتصادی و پیشرانه توسعه ایلام باشد.

هژبری تاکید کرد: وقتی در روز تاسوعا جلسه تشکیل می‌شود، اهمیت کار و جلسه را نشان می دهد، چراکه همه ما به دنبال توسعه استان هستیم و هیچ کاری به اندازه سفر ریاست جمهوری نمی‌تواند در امر توسعه استان مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی‌ که مربوط به دور اول سفر ریاست جمهوری است تا پایان سال جاری تخصیص اعتبار کامل آنها انجام خواهد شد، اضافه کرد: پروژه های پیشنهادی دور دوم سفر به استان باید بر اساس تاکیدهای مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری ابتدا خواست و مطالبه اجتماعی داشته و در چارچوب آمایش سرزمین و بر اساس اسناد بالادستی کشور تعریف شده باشد.

هژبری با اشاره به اینکه محدودیت سقف اعتباری وجود دارد، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان در پیشنهاد طرح ها، باید چالش ها و امیدهای توسعه استان را مورد توجه قرار دهند و با سفر پیش رو رییس جمهور به ایلام، این استان را به توسعه برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه پروژه های پیشنهادی باید پروژه های کلانی باشد که منجر به توسعه استان شود، ابراز کرد: پروژه های جدید و طرح هایی که جنبه سازمانی و اداری داشته و جزو وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی بوده، از دستور کار خارج می شوند و پروژه های نیمه تمام که ظرفیت تکمیل و بهره برداری در سال آینده داشته باشند نیز مورد توجه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم کند، موضوع گردشگری و تکمیل زیرساخت های گردشگری در این استان است، ابراز کرد: انتظار می‌رود طرح هایی جامع در این حوزه تعریف شود که بستر لازم را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان طرح های پیشنهادی را برای بررسی و اولویت بندی مطرح کردند که این طرح ها با حضور معاون هماهنگ امور عمرانی استانداری ایلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha