طرح ساخت زیرگذر روستاهای اقماری گناباد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد گفت: طرح ساخت زیرگذر روستاهای اقماری (نزدیک به شهر) این شهرستان به دلیل نبود اعتبار طی سال جاری متوقف شد.

حسین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره این که برای تکمیل طرح تکمیل زیرگذر روستاهای اقماری (نزدیک به شهر)‌ گناباد ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است افزود:‌ پیمانکار مربوطه به دلیل نبود اعتبار طرح یادشده را متوقف کرده است.

وی بدون توضیح بیشتر در خصوص اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح زیرگذر روستاهای اقماری گناباد تاکنون ادامه داد:‌ این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و درصورت تامین اعتبار، پیمانکار مربوطه در مدت ۲۰ روز آن را تکمیل می کند و به بهره برداری می رساند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد با اشاره به پیگیری طرح زیرگذر روستاهای اقماری این شهرستان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی،‌ توجه بیشتر مسوولان ذیربط برای تامین اعتبار تکمیل این طرح را خواستار شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت:‌ طرح احداث زیرگذر روستاهای اقماری این شهرستان در سال ۱۳۹۷ به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ابوالفضل شاکری افزود:‌ با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه از بزرگراه شهید سلیمانی گناباد به سمت استانهای جنوبی،‌ بازگشایی این مسیر که برای اجرای طرح فوق متوقف شده است،‌ به صورت موقت در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد:‌ بعد از تامین اعتبار لازم و اجرای مجدد طرح زیرگذر روستاهای اقماری گناباد مسیر یاد شده به صورت دائم بازگشایی خواهد شد.

طرح ساخت زیرگذر روستاهای اقماری گناباد روستاهای مِند، قوژد، بیلند، باغ آسیا و عزیزآباد با جمعیتی بیش ا ز۲۰ هزار نفر را شامل می شود.

اهالی این روستاها بعد از ساخت جاده اصلی تربت حیدریه به گناباد و دوبانده شدن آن توجه مسوولان را برای احداث زیرگذری جهت دسترسی آسان تر به مرکز شهر گناباد خواستار شدند.

هم اکنون یک باند مسیر بزرگراه شهید سلیمانی (مسیر ورودی به گناباد از سمت مه ولات و تربت حیدریه) به سمت استان های جنوبی مسدود و تردد کامیون ها از داخل محدوده شهری گناباد انجام می شود و این مساله موجب بروز مشکلاتی برای مردم و مسافران شده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha