۴ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۶
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85180576
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ کیلومتر شبکه  فاضلاب سه شهر استان اصفهان در وضعیت بحرانی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وضعیت ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرهای اصفهان،خمینی‌شهر و شاهین‌شهر فرسوده و در وضعیت بحرانی است که باید هر چه زودتر بازسازی و ترمیم شود.

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه طول شبکه فاضلاب اصفهان بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر است، اظهار کرد: ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب این استان به ‌دلیل قدمت بیش از ۵۰ سال و فرسودگی‌های متعدد و گسترده، در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

وی گفت: بر همین اساس از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که برای ایمن کردن شبکه‌های تاسیساتی،محیط زیستی اقدام کنند و این در حالی است که شهر اصفهان تحت تاثیر کم آبی و فرونشست زمین تنها در سال گذشته ۲۱ مورد شکستگی لوله آب و فاضلاب داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برپایه مطالعاتی که شرکت آب و فاضلاب اصفهان انجام داده است ،۳۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان نیاز به بازسازی فوری دارد.

وی تصریح کرد: بازسازی ۳۰ کیلومتری شبکه فاضلاب شهر اصفهان یک نقطه نیست بلکه در مناطق مختلف پراکنده است و باید بر اساس اولویت‌بندی، این نقاط ترمیم، بازسازی و احیا شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب در استان اصفهان، نیازمند بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در خواست داده‌ایم شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو توجه ویژه‌ای برای تامین اعتبار مرمت شبکه فرسوده آب و فاضلاب استان اصفهان داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha