۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85179768
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکنش گروه بهمن به گزارش ایرنا

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85179768
واکنش گروه بهمن به گزارش ایرنا

تهران- ایرنا- شرکت گروه بهمن در واکنش به گزارش ایرنا، توضیحاتی ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی گروه بهمن در واکنش به گزارش ایرنا با عنوان «شرکت بهمن گزارش خلاف واقع به بورس داده است؟» توضیحاتی به شرح ذیل ارسل ارسال کرد:

در این خبر برداشت‌های اشتباه از گزارش کدال ارائه شده به منظور تنویر افکار عمومی و افزایش اطلاعات فنی نویسنده خبر نکاتی چند اعلام می‌شود:

جدول مورد اشاره در خبر چهار ستون دارد. دو ستون ابتدایی آن به موضوع عملکرد این شرکت در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ پرداخته که خود به دو بخش میزان تولید و فروش تفکیک می‌شود. به همین ترتیب دو ستون دیگر نیز مربوط به برنامه تولید و برنامه فروش شرکت در سال جاری است.

اختلاف میزان «تولید عملکردی» و «فروش عملکردی» می‌تواند دلایل متعددی اعم از تولید آن دسته از محصولاتی که در مرحله اول سامانه یکپارچه فروش نبوده ولی شرکت فرآیند تولید آن را کلید زده و در مراحل بعد به فروش می‌رساند یا این اختلاف می‌تواند به دلیل اطمینان شرکت از انجام به موقع تعهدات خود باشد تا چنانچه مسائلی نظیر مشکلات تامین ارز، تاخیر در ورود قطعات CKD، بروز بیماری‌های فراگیر نظیر کرونا و تعطیلی مبادلات تجاری و... تعهدات این شرکت به تاخیر نیافتد و رضایتمندی مشتریان که از اصولی اساسی این شرکت است خدشه دار نشود.

به همین ترتیب باید توجه داشت، جداول مورد بحث مربوط به صورت مالی سال ۱۴۰۲ است بنابراین آن دسته از خودروهایی که در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ فروخته اما فرآیند تولید و تحویل آن به ابتدای سال ۱۴۰۲ موکول شده، تیراژ تولید آن در صورت مالی ۱۴۰۲ آمده ولی میزان فروش در حسابداری سال قبل است.

بهمن موتور بعد از قطعی شدن تصمیم شورای رقابت ۵۳۰۰ دعوتنامه برای مشتریان خود ارسال کرده و هیچ یک از مشتریان این شرکت که موعد تحویل خودروی آنها از جانب وزارت صمت مرداد و شهریور اعلام شده بود، بدون دعوتنامه نیستند؛ بنابراین هیچ خودرویی در شرکت انبار نشده و همگی تحویل تمامی متقاضیان خواهد شد.

این تعبیر اشتباه است چراکه تمامی برنامه تولید یک سال آینده بهمن توسط سامانه یکپارچه وزارت صمت تعیین شده است و خودروسازان نمی‌توانند خارج از این فرآیند خودرویی را به فروش برسانند، بنابراین احتکار خودرو چه منافعی می‌تواند داشته باشد؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha