۴۰۴ معلم تازه نفس مهرماه راهی کلاس‌های درس می‌شوند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری آزمون برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در اردیبهشت ماه امسال خبرداد و گفت که در نهایت و پس از طی مراحل قانونی، ۴۰۴ معلم با استخدام در دستگاه تعلیم و تربیت، مهرماه امسال راهی کلاس‌های درس می شوند.

حسین کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این معلمان تازه نفس در مقطع ابتدایی و همچنین در مدارس استثنایی مازندران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه راهی کلاس های درس می شوند و فعالیت خود را بعنوان معلم استخدامی در دستگاه تعلیم و تربیت استان آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به بازنشستگی شماری از فرهنگیان مازندرانی در طی امسال و همچنین سال های آینده، افزود:‌ سازمان امور اداری و استخدامی کشور برابر ماده ۲۸ مجوز برگزاری آزمون برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای آموزش و پرورش مازندران را صادر کرد و در اردیبهشت ماه امسال نیز این آزمون در استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران، یکهزار و ۱۲۴ داوطلب موفق به کسب نمره لازم شدند که از این تعداد ۵۶۷ نفر مرد و بقیه زن هستند که فرآیند ارزیابی آنها از ۲۴ تیرماه امسال آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی در هشت حوزه و ۱۴ گروه مورد ارزیابی و مصاحبه قرار می گیرند و پس از طی این مرحله و اعلام نتیجه نهایی پس از دو هفته دیگر، ۴۰۴ نیروی تازه نفس بعنوان معلم جدید در ۳۳ شهرستان و منطقه در سطح استان سازماندهی می شوند.

کمالی با بیان اینکه فرآیند دریافت مدارک از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی در یکماه گذشته انجام شده است، گفت: معاینه پزشکی و ارزیابی سلامت جسمانی و روانی یکهزار و ۱۲۴ از پذیرفته شدگان که سه برابر ظرفیت و نیاز آموزش و پرورش مازندران است، انجام شد و در نهایت در ظرف مدت حدود ۲ هفته آینده پس از طی مراحل ارزیابی و گزینش عمومی از بین آنها ۴۰۴ نفر بعنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی می شوند.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در نحوه جذب معلمان جدید، گفت که در سال جدید، روش و شیوه جذب و بگارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تغییرات اساسی یافته و تلاش بر اینست که بهترین و شایسته ترین افراد بعنوان معلم انتخاب شوند، افزود: برای انجام این مهم در گام نخست، پس از تعیین و انتخاب گروهی ویژه توسط وزیر آموزش و پرورش، روش های نوینی برای احراز صلاحیت افراد در بخش حرفه ای و تخصصی و در بخش عمومی طراحی شد که به طور قطع به انتخاب افراد شایسته کمک شایانی می کند.

۴۰۴ معلم تازه نفس مهرماه راهی کلاس‌های درس می‌شوند

این مقام مسئول با تشریح فرآینده و نحوه جذب معلمان جدید در دستگاه تعلیم و تربیت کشور و از جمله در مازندران، گفت: در روش جدید، کار ارزیابی از داوطلبان برگزیده شده در آزمون نهایی از ۲۴ تیرماه امسال توسط چهار ارزیاب در دو گروه، یک نفر تسهیل گر، یک نفر صاحب نظر و مصاحبه گر گزینش در هشت حوزه در حال اجراست و هر وز حدود ۶ نفر ارزیابی می شوند.

کمالی، روش جدید در نحوه جذب معلمان در دستگاه تعلیم و تربیت را در نوع خود بی سابقه و بی نظیر توصیف کرد و با عنوان اینکه این روش مورد رضایت پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی نیز قرار گرفته است، گفت: در این شیوه، پذیرفته شدگان باید در بخش ارائه مطلب، تدریس و ایفای نقش معلمی هنر خود را به نمایش بگذارند و به طبع افرادی که توانمند هستند و می توانند نقش معلمی را در این ارزیابی خوب ایفا کنند امتیاز بیشتری را کسب خواهند کرد و در نهایت بهترین افراد بعنوان معلم انتخاب می شوند.

وی بیان کرد: در روش جدید گزینش معلمان، از اعمال نظر شخصی و برخی جهت گیری ها نیز جلوگیری شده است تا افراد براساس توانمندی های خود، جذب آموزش و پرورش شوند.

مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha