استاندار گلستان: ناامیدسازی مردم و از بین بردن وحدت حربه دشمنان است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: ناامیدسازی مردم، حاشیه سازی، از بین بردن وحدت حربه دشمنان است و پرهیز از آن ضروری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه عصر جمعه در جمع مردم شهرستان بندرترکمن اظهار کرد: قرآن و سنت پیامبر ما را به وحدت، اتحاد، انسجام و یکدلی توصیه می‌کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک وحدت قومی، مذهبی، نخبگان، نمایندگان مجلس، دستگاه قضا، مجموعه دولت، علما و روحانیت معزز به ما شوکت و عظمت می‌دهد و به رفع عقب ماندگی های تاریخی گلستان، سرزمین برادری کمک می‌کند.

وی به برخی از ویژگی‌های این شهرستان اشاره و بیان کرد: زمینه تحول برای استفاده از اقتصاد دریا و گردشگری ساحلی در بندرترکمن فراهم است.

استاندار گلستان گفت: بندرترکمن تنها شهرستانی بود که به جز گرگان مقصد حضور رییس جمهور محترم در سفر دور اول بود و ایشان با عبور از خلیج گرگان و حضور در جزیره آشوراده دستور قاطع لایروبی علاج بخشی خلیج گرگان را صادر کردند.

زنگانه افزود: خشکی خلیج گرگان صدمات جبران ناپذیری به استان گلستان، استان‌های همجوار و جمهوری ترکمنستان وارد خواهد آورد.

وی یادآور شد: در کمتر از ۱۰ روز با ترک تشریفات در هیات دولت، قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار لایروبی کانال آشور تعیین شد و امروز با افتخار بیش از ۹۰ درصد این پروژه اجرایی شده و تلاش کردیم با ایجاد عمق ۱.۶ متری ارتباط بین دریا و خلیج را فراهم کنیم و در سفر دوم رییس جمهور به گلستان این پروژه افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اسکله گردشگری در ساحل بندر ترکمن به وسعت ۲.۵ هکتار از مجریان قبلی پروژه خلع ید شده و با لایروبی صورت گرفته تلاش داریم تردد قایق‌ها و اتوبوس‌های دریایی را فراهم کنیم.

استاندار گلستان گفت: این اقدامات در راستای طرح طبیعت گردی آشوراده است و ما اجرای این طرح را با چنگ و دندان و قاطعیت ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: طرح ۲۲ هکتاری در جزیره آشوراده را نیز با رعایت تمام موضوعات محیط زیستی اجرایی خواهیم کرد و تلاش داریم موزه تخصصی ماهیان خاویاری، پروژه آکواریوم را اجرایی کنیم و احیای اردوگاه و بوم‌گردی را نیز در دستور کار داریم.

زنگانه ادامه داد: ۲۰ پروژه بزرگ با ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور برای شهرستان ترکمن مصوب شده، که تاکنون سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و کل اعتبار تا سال ۱۴۰۴ تخصیص می‌یابد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از علمای اهل تسنن و تشیع، ائمه جمعه و جماعات، نماینده مردم در منطقه در پیشبرد اهداف توسعه خاطرنشان کرد: تعریض جادهترکمن - آق‌قلا که به جاده مرگ معروف بود در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۲۲ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر اجرایی شده و تلاش داریم در سال جاری این پروژه را تکمیل نماییم.

استاندار گلستان گفت: ۲ خطه سازی مسیر ریلی سبزدشت - بندرترکمن با مصوبه ۴۳۰ میلیارد ریال در حال اجراست و تا کنون ۱۱ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر آن اجرایی شده و باقی با رفع معارضین تکمیل می‌شود.

زنگانه افزود: استادیوم ورزشی و چمن مصنوعی این شهرستان با تخصیص اعتبار در سال جاری تشکیل و بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha