۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85176383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: همه کتاب های آسمانی قابل احترام هستند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین کتاب سوزی را کار بی فرهنگ و قرآن سوزی را نیز نشانه بی فرهنگی همراه با نفاق و دورویی دانست و گفت: ما به جای بی احترامی به کتاب های آسمانی، به آنها احترام می گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در مکتب ما کتاب سوزی جایی ندارد اما خانه و دودمان کسانی را قرآن سوزی می کنند را به آتش می کشانیم.

وی ادامه داد: ما هیچگاه کتاب آسمانی را نمی سوزانیم اما خانه کسانی را که کتاب سوزی و قرآن سوزی می کنند و دودمان فرماندهان آنان را که همان صهیونیست ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند را ویران می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در پنجم مرداد ماه سال ۵۸ باشکوه و عظمت خاصی برگزار شد و پس از آن توسعه پیدا کرد تا جایی که امروز در بیش از ۹۰۰ شهر کشورمان این نماز هر هفته برپا می شود.

به گفته وی، نماز جمعه فرمان خدایی دارد و وقتی دعوت به آن می شویم بایستی برای آن بشتابیم چرا که خداوند برای برگزاری آن بسیار تاکید کرده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در ماه تبلیغ قرار داریم، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مبلغان کشور بر اهمیت این موضوع تاکید فراوانی داشتند تا جایی که تبلیغ را اولین وظیفه و اولویت کارها اعلام کردند.

وی ادامه داد: زبان می تواند هم غیبت کند و هم دروغ بگوید و یا شخصی را از خود برنجاند اما همین زبان در عین حال می تواند مبلغ دین، مهربانی، ارتباط بین مومنان و در نهایت مروج حق باشد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مبلغان دینی، اعم از آنهایی که محقق، دانشمند، نویسنده، شاعر، خطیب، سخنران، واعظ، مداح و هنرمند بودند در طول تاریخ تعلق خاصی به ابی عبدالله الحسین (ع) داشتند، تاکید کرد: همین عشق به ابی عبدالله باعث شد تا علاقه آنان همچنان تا امروز در دل هایمان موج بزند و این عظمتی است که به برکت تبلیغ این بزرگان به انجام رسیده و آنهایی هم که امروز هستند خداوند برکت به کارهای تبلیغی آنها عطا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: پس از حادثه عاشورا اولین و بزرگترین مبلغان چه کسانی بودند؟ بدون شک حضرت امام زین العابدین (ع) و زینب کبری (س) بودند و اگر نبود همت آنها ما امروز عاشورا و عظمت آن را نمی شناختیم و راهمان را گم می کردیم.

وی به سالروز عملیات افتخار آمیز مرصاد اشاره کرد و گفت: در واقع می توان گفت تا قبل از عملیات مرصاد ما در جنگ تحمیلی برابر رژیم بعثی عراق پیروز شده بودیم و در واقع خداوند می خواست تا یک پیروزی دیگر نصیب ما بکند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: نماز جمعه هفته بعد که روز عاشورا است را براساس مطالعات صورت گرفته توسط مسوولان و دست اندرکاران در همین مسجد النبی (ص) برگزار خواهیم کرد چرا که هدف ابا عبدالله الحسین (ع) برپایی نماز بود و ما نیز بر عهد و پیمان خود با آن امام بزرگوار خواهیم بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha