تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت علوم عراق به ۶۲ دانشگاه افزایش یافت

بغداد- ایرنا- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت علوم عراق از ۳۳ دانشگاه به ۶۲ دانشگاه رسید.

«غلامرضا اباذری» امروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم عراق یکی از موضوعات مهم و محوری‌ترین گفت و گوهای ما با دولت عراق بود که خوشبختانه این مذاکرات روز گذشته به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این، دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت علوم عراق ۳۳ دانشگاه بود که از این تعداد ۱۴ دانشگاه بورس‌پذیر بودند، افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تعداد این دانشگاه‌ها مذاکرات مفصلی را با وزارت علوم عراق انجام داد و در این راستا جلسات زیادی را با طرف عراقی برگزار کرد.

اباذری با بیان اینکه وزیر علوم عراق با رویکرد مثبت به این موضوع نگاه کرد، ادامه داد: چندی پیش درخواست‌هایی که از دانشگاههای ایران به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ارسال شده بود را به وزارت علوم این کشور ارسال کردیم.

وی افزود: وزارت علوم عراق در جلسه اخیر خود این تقاضاها را مورد بررسی قرار داد و با موافقت این وزارتخانه آمار دانشگاههای ایرانی مورد تایید دولت عراق از۳۳ به ۶۲ دانشگاه افزایش یافت.

رایزن فرنگی جمهوری اسلامی در عراق ادامه داد: بنابر این دانشگاههای ما می‌توانند در قالب بورس‌پذیر و یا شهریه‌پذیر جوانان عراقی را برای تحصیل پذیرش کنند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ دانشگاه بورس‌پذیر و مابقی شهریه‌پذیر هستند که اسامی این دانشگاه‌ها از امروز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش عالی عراق قرار گرفته است.

اباذری افزود: افزایش تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید دولت عراق موجب خواهد شد تا دانشجویان عراقی از تجربیات استاتید ایرانی در رشته‌ها و تخصص‌های بیشتر بهره‌مند شوند و باعث خواهد شد تا دانشگاههای ایران دانشجویان بیشتری را از کشور عراق جذب کنند.

وی افزود: با افزایش تعداد دانشگاههای ایرانی مورد تایید وزارت علوم عراق ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان عراقی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha