شبکه‌های قاچاق سازمان یافته در خوزستان توسط دستگاه‌های ناظر شناسایی شوند

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر شناسایی شبکه‌های قاچاق سازمان یافته استان از سوی دستگاه‌های ناظر گفت: تشخیص قاچاق سازمان یافته در صلاحیت دستگاه قضا است که باید برای برخورد قاطع با این پدیده تشکیل پرونده و رای صادر شود.

به گزارش ایرنا علی دهقانی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی خوزستان در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز بیان‌کرد: سازمان تعزیرات حکومتی وظایف و تکالیف سنگین برعهده دارد که گستره وسیعی از این موضوعات مربوط به تخلفات صنفی و قاچاق است.

دهقانی با بیان اینکه مردم انتظاراتی زیادی از تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان دارند اظهارکرد: این دستگاه باید مجازات‌هایی همچون جزای نقدی و تعطیل کردن واحدهای متخلف را نیز در برنامه کاری خود داشته باشند تا متخلفان به تخلف خود ادامه ندهند و مردم نیز این افراد را بشناسند.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر حضور میدانی و کنترل گری بازار از سوی تعزیرات حکومتی افزود: جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در راستای حمایت از مصرف کننده یکی از وظایف مهم تعزیرات حکومتی است.

وی تاکید کرد: مقابله با قاچاق کالا و ارز باید در دستور کار تعزیرات باشد و برخورد با تخلفات نیز باید در اولویت قرار گیرد، نقش مراقبتی و کنترل گری تعزیرات بسیار مهم است و این اقدام باید با کمک اصناف و سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.


دهقانی با بیان اینکه برخورد مقطعی مانع از جلوگیری تخلف نمی‌شود ادامه داد: برخوردها باید به صورت دائمی و پیگیرانه باشد. همچنین باید توجه داشت که تعیین جزای نقدی در برخی موارد کافی نیست و تعزیرات حکومتی باید جلوی وقوع تخلفات آینده را بگیرد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: اگر در حوزه برخورد و تعیین‌ مجازات‌های متناسب اقدامات تعزیراتی به جا نباشد ناامنی روانی در بازار ایجاد می‌شود و قیمت‌ کالاها در خوزستان متفاوت از سایر استان‌ها خواهد شد.

وی تاکیدکرد: سرعت در رسیدگی به کالاهایی که ضبط می‌شوند و به انبار اموال تملیکی ارسال می گردند با سرعت بیشتری رسیدگی شوند.

مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی خوزستان در ادامه این آیین بیان کرد: هندیجان به عنوان شهر ورودی به استان اداره تعزیرات حکومتی نداشت، این در حالی است که بسیاری از قاچاقچیان و خودروهای شوتی از این شهر وارد استان می‌شوند. با تاسیس اداره تعزیرات در این شهرستان بار کاری بسیار کاهش یافت.

نعمت الله بیرانوندی با بیان اینکه در هفته دولت امسال نیز اداره تعزیرات حکومتی امیدیه افتتاح می‌شود ادامه داد: شهرهای فاقد اداره تعزیرات از شهرهای نزدیک‌ خود خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ورود تعزیرات حکومتی برای حمایت از حقوق مردم در مراسم اربعین حسینی افزود: پارسال مردم در خصوص دریافت وجه پارکینگ در مراسم اربعین حسینی گله مند بودند که پیگیری و رفع مشکل شد.

بیرانوندی با بیان اینکه بخشی از قاچاق کشور از خوزستان به عنوان مسیر گذری انجام می‌شود بیان داشت: ادارات تعزیرات حکومتی استان در چهار سال گذشته بیش چهار هزار پرونده قاچاق را رسیدگی کرده است.

امروز سه شنبه در آیینی از نعمت الله بیرانوندی به عنوان مدیر کل سابق تعزیرات حکومتی خوزستان تجلیل و مهدی طیبی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha