۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85172400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در آستارا آغازبه کار کرد

آستارا- ایرنا- نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در آستارا با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و جمعی از استانداران استان‌های هم‌مرز پیش از ظهر امروز در بندر آستارا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای این کمیسیون مشترک بین ۲ کشور در این نشست قرار است زمینه‌های همکاری های بیشتر، امکانات مرزی و طرح‌های مشترک ریلی و جاده‌ای کریدور شمال- جنوب ایران را در راستای توسعه مناسبات و مبادلات بررسی کنند.

روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و هیات همراه در بدو ورود به آستارا از پل مرزی قدیمی آستارا و روند بهسازی آن بازدید کردند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مسئول ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور و شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امروز به همراه استاندار گیلان و جمعی از مسئولان از پل بتنی آستاراچای و مسیر ۱۴۰۰ متری در حال احداث آن، بارانداز ریلی این شهر بندری، پایانه گمرکی آستارا در ایران و جمهوری آذربایجان و نیز پل فلزی آستاراچای سمت ایران نیز بازدید می‌کنند.

طرح‌های ریلی و جاده‌ای مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب است که طرح اولیه راه‌گذر شمال به جنوب در سال ۱۳۷۹ میان سه کشور هند، ایران و روسیه امضا شد.

راه آهن رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می شود. همچنین ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکان پذیر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha