دستاوردهای توسعه زیرساخت های مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

یاسوج - ایرنا - دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته تاکنون با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی تلاش های گسترده ای را برای تقویت زیرساخت های مخابراتی در استانهای مختلف از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.

به گزارش ایرنا، از آنجا که با توجه به کوهستانی بودن استان ارائه خدماتی مانند اینترنت و ارتباطات به مراتب سخت تر از دیگر خدمات است دولت تلاش می کند تا با تقویت زیرساخت های موجود گام هایی اثرگذار برای دسترسی مناطق مختلف استان به این تکنولوژی را فراهم کند.

راه اندازی شمار قابل توجهی سایت تلفن همراه،اجرای طرح های تغییر دکل برای رفع ضعف آنتن دهی موبابل در ساختمان های بلند مرتبه،ارتقای تکنولوژی سایت های تلفن همراه به منظور تقویت آنتن دهی،تکمیل چنین طرح فیبر نوری از جمله تلاش های دولت سیزدهم برای بهبود زیرساخت های مخابراتی این استان در دولت سیزدهم بوده است.

به تلاش ها ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد را به ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار رابه۷۴.۷۰ رسانده است

با توجه به اهمیت زیرساخت های ارتباطی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار اتصال۹۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات نشان دهنده تلاش های شرکت مخابرات است.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تقویت زیرساخت های مخابرات

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۰۰میلیاردتومان در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت مخابراتی این استان هزینه شده است.

دستاوردهای توسعه زیرساخت های مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

سید محمد هادی امیری افزود: نصب و راه اندازی تعداد ۳۷سایت موبایل با تجهیزات فول تکنولوژی هر کدام به ارزش ۷۰میلیارد ریال از مهمترین طرح های اجرا شده در این مدت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از نقاط شهرها به دلیل احداث ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری با طبقات بالا ،ارتباطات دیگر ساکنان همجوار در آن خیابان یا محله با مشکل مواجه شده بود تاکید کرد: به منظور برون رفت از این وضعیت تعداد ۱۳ سایت با عنوان تغییر دکل هر کدام با ارزش ۶۰میلیارد ریال در برنامه مخابرات قرار گرفت و افزایش ارتفاع و تجهیز مجدد این سایت ها باعث شد نقاط کور شهرها ناشی از بلندمرتبه سازی را مرتفع شود.

امیری ابراز کرد : اخذ مجوز ارتقای تکنولوژی ۶۴سایت موبایل هرکدام با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر راهبردهای عملیاتی شده شرکت مخابرات استان در این مدت بوده است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : پروتکشن دوم شهرهای مارگون ، قلعه رئیسی و دیشموک به صورت رادیویی در دولت سیزدهم ایجاد شد و چنانچه به هر دلیلی مسیر فیبر دچار اختلال یا قطعی شود در کمترین زمان ممکن پروتکشن مسیر دوم فعال می شود به طوری که مشترکان متوجه قطعی و اختلال در ارتباطات نمی شوند.

امیری اضافه کرد :همچنین ۲ سال گذشته تاکنون ۳۴ طرح فیبر نوری در نقاط مختلف استان به سرانجام رسید که مهمترین این طرح ها ، پروژه فیبر نوری یاسوج به کاکان ، یاسوج به سی سخت ، فیبر نوری گچساران به آ ب شیرین ، فیبر نوری باشت به چم بلبل فیبر نوری دهدشت به لنده ، ،فیبرنوری تنگ کناره وسروک یاسوج ,،مسکن مهر دهدشت ،مسیر فیبر نوری لنده به لیکک از مهم ترین این طرح ها بوده است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت ؛ تغییر سوئیچ مرکز لیکک و ۲ طرح مدیاگت وی از دیگر خدمات انجام شده در راستای بهبود وضعیت ارتباطات این استان بوده است‌

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد: امسال ارتباط بیشتر مشترکان از طریق فیبر نوری فراهم شود وکلیه بخش‌های دولتی خصوصی از جمله سازمان‌ها دانشگاه‌ها، نهادها ، صنعت و بازاریان می‌توانند متقاضی فیبر نوری باشند.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات آمادگی دارد به هر میزان پهنای باند فیبر نوری نیاز داشته باشند را برای متقاضیان فراهم کند.

وی عنوان کرد :یکی از دغدغه‌های مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد برقراری و ارائه ارتباط با کیفیت و مطلوب در سراسر نقاط استان بوده لذا ضمن رصد ارتباطی مناطق مختلف و اعلام مشکلات ارتباطی به مسئولان بالادستی شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول برای تحقق مطالبات مشترکان استان تلاش می شود.

نیازها و نواقص موجود

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای برون رفت استان از بن بست ارتباطی، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری نیاز است که انتظار می رود در سفر دوم رئیس جمهور ومقام عالی وزارت با تخصیص اعتبار آن موافقت شود.

دستاوردهای توسعه زیرساخت های مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

سید محمد هادی امیری اظهار کرد: امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری نیاز به اینترنت با سرعت بالا و پایداری مناسب امری اجتناب ناپذیر است و فناوری قدیمی در حال ارائه بر بستر سیم مسی پاسخگوی نیاز کاربران نیست.

وی افزود: فضای متاورس (فرضیه‌ای از آیندهٔ اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود) در آینده‌ای نه چندان دور فراگیر خواهد شد و این فضایی است که به سرعت بالا و تکنولوژی‌های جدیدی نیاز دارد و برهمین استان نیاز به توسعه فیبر نوری دارد.

امیری ابراز کرد: در صورت تحقق اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری، تمامی روستاها های مسیر یاسوج،کهگیلویه وبهمئی به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد یک رینگ ارتباطی مطمئن ، ضمن دسترسی آسان همه روستاها و شهرهای مسیر اجرای این فیبر به اینترنت ، رفع مشکلات ارتباطی مسیر ترانزیتی محور پاتاوه به دهدشت باعث ایجاد انقلاب ارتباطی واتصال فیبر نوری به استان خوزستان خواهدشد.

زیرساخت های موجود به روایت آمار

امیری با یادآوری اینکه طول فیبر نوری در مناطق شهری استان ۴۳۰ کیلومتر،بین شهری ۹۰۰ کیلومتر و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها ایجاد شده افزود: ۶۸ مرکز روستایی و ۲۱ مرکز شهری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۶۰ هزار تلفن نصب شده در کهگیلویه و بویراحمد کار خدمت رسانی به مردم استان را انجام می دهد و ۳۷۷ سایت تلفن همراه در محدوده استان ایجاد شده که کار پوشش ارتباطی را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجموع مشترکان تلفن همراه در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره اسj .

استان کهگیلویه و بویراحمد امروز دو شنبه میزبان دومین دور سفر رئییس جمهور وهیات دولت سیزدهم است و در این سفر قرار است طرحهای زیرساختی در حوزه ارتباطات به بهره برداری و یا کلنگ زنی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha