۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85170102
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نقل و انتقال دام زنده بدون مجوز در کردستان ممنوع است

سنندج- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: نقل و انتقال دام زنده بدون مجوز در استان ممنوع است و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش ایرنا، مجتبی ورمقانی روز شنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: هر گونه نقل و انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی بدون مجوز ممنوع است و در این زمینه با کسی مماشات نخواهد شد.

وی افزود: ورود دام زنده به استان منوط به داشتن گواهی سلامت دام از جانب دامپزشکی مبدا بوده و دام هایی که فاقد این گواهی و پلاک کوبی باشند اجازه ورود به استان از هر نقطه ای از کشور را ندارند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: اکیپ‌های این اداره کل در اجرای وظایف قانونی، ۲ خودروی ایسوزو حامل مرغ زنده غیرمجاز و بدون گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل را در یکی از محورهای مواصلاتی استان توقیف و متخلفان را به نهادهای قضایی معرفی کردند.

ورمقانی ادامه داد: تعزیرات حکومتی بعد از بررسی محتویات پرونده تشکیل شده علیه این افراد، رأی مجرمیت آنان را صادر و به پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان، محکوم کرد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می کند در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha