۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85168497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ روستای خراسان‌شمالی با تانکر آبرسانی می شود

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی ها موجب شده اکنون به ۹۰ روستای استان با تانکر آبرسانی شود.

منصور درتومی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال های اخیر موجب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی بویژه چشمه‌ها، قنات‌ ها و چاه‌ها در روستاهای استان شده است.

وی با بیان اینکه خرید ۲ دستگاه تانکر آبرسانی جدید در دستورکار قرار دارد، گفت: روزانه ۱۰ تانکر در ۲ شیفت کار آبرسانی به روستاهای بی آب استان را انجام می دهد.

به گفته وی؛ اینک حدود ۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است.

درتومی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کم آبی در بلند مدت نیز حفر ۲۵ حلقه چاه جدید آبی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، گفت: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستاها است به گونه ای که از روستاییان می خواهیم از آب شرب برای دام ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق کشور دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha