آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نشست نظامی برگزار کردند

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: همزمان با نشست نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، کره شمالی موشک جدید خود را آزمایش کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، در حالی که کره شمالی روز گذشته، آزمایش موشک بالستیک خود را انجام داد، ژنرال ارشد آمریکا با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود برای یک نشست سه جانبه نادر در هاوایی دیدار کرد.

واشنگتن همسایگان آسیای شرقی را تحت فشار قرار داده است تا برای مقابله بهتر با تهدیدات فزاینده چین و کره شمالی همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

سئول و توکیو به دلیل اختلافات مربوط به اشغال کره در سال های ۴۵-۱۹۱۰میلادی توسط ژاپن، روابط تیره ای دارند.

سرهنگ «دیو باتلر»، سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به همراه ژنرال «مارک میلی»، به رویترز گفت: آزمایش موشکی کره شمالی در پایان این نشست که مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود، انجام شده است.

وی گفت: موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

در سال جاری، کره شمالی اولین موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد خود را آزمایش کرد و تلاش ناموفقی برای پرتاب اولین ماهواره جاسوسی خود روی یک پرتابگر جدید انجام داد. قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل استفاده کره شمالی از فناوری موشک های بالستیک، از جمله برای پرتاب ماهواره را ممنوع می کند.

این نشست سه جانبه در کمپ اسمیت در هاوایی برگزار شد و آخرین بار بین سه فرمانده نظامی در مارس ۲۰۲۲ برگزار شد.

«کیم یو جونگ»، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز سه شنبه گفت: هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا هشت بار وارد منطقه انحصاری اقتصادی کره شمالی شده است.

او با تکرار اتهامی که کره شمالی روز دوشنبه مطرح کرد مبنی بر اینکه آمریکا با انجام پروازهای نظارتی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است، هشدار داد.

کره شمالی هشدار داد که چنین پروازهایی ممکن است سرنگون شوند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت به نظر می رسد تهدیدهای کره شمالی تا حد زیادی توهین آمیز بوده است.

این مقام گفت موشک های زمینی کره شمالی برد لازم برای ساقط کردن هواپیماهای آمریکایی ندارند، این هواپیماها در منطقه اقتصادی انحصاری پیونگ یانگ طبق قوانین بین المللی پرواز می کردند.

این مقام گفت: بعید است که صحبت های مقامات کره شمالی به عنوان یک تهدید مهم ظاهر شود.

میلی قرار است این هفته به ژاپن و کره جنوبی سفر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha