۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85166428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار رزمنده فاقد منزل مسکونی هستند

ایلام - ایرنا - رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ۵۰ هزار رزمنده فاقد منزل مسکونی هستند، گفت: برای این افراد در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) مسکن ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ابوالقاسم شریفی روز سه شنبه در همایش "ایثارگران بی ادعا" در استان ایلام، اظهار کرد: علت فاصله معنادار تعداد رزمندگان استان ایلام نسبت به کل کشور، حضور خودجوش بیشتر مردان این استان در دوران دفاع مقدس به ویژه سال های آغازین جنگ بود که به صورت خودجوش بعد از تصرف سرزمین های خود توسط عراق، برای باز پس گیری آن اراضی و دفاع از استان، عازم خطوط مقدم جبهه شدند.

وی افزود: مردان این استان متکی و منتظر نیروهای مسلح نشدند و خود با ابتدایی ترین سلاح ها، نظیر برنو به مصاف دشمن رفتند و تا پایان جنگ تحمیلی جبهه ها را رها نکردند و در این راه تعداد زیادی به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل و عده بیشتری نیز به عنوان رزمنده و ایثارگر شناخته شدند.

سردار شریفی یادآور شد: در طی ۲ سال گذشته پرونده های وارده از استان ایلام برای تعیین کمیسیون پزشکی ۲۰۰ درصد افزایش یافته و همه این پرونده ها بر اساس مدارک، اسناد و واقعیت و بدور از هرگونه پرونده سازی دروغین است.

وی ادامه داد: مستمری برای ایثارگران معسر دارای حداقل ۶ ماه سابقه خدمت وصل شده است و خدمات رسانی و حمایت از این افراد و خانواده های آنها را از اولویت های اصلی ستاد نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و انتظامی است.

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمندگان نباید احساس سرخوردگی داشته باشند، تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی، مردم ایثارگرانه و خودجوش در کنار نیروهای مسلح برای دفاع از کشور خود جنگیدند و امروز حمایت از این قشر وظیفه همه مسئولان به ویژه ستاد نیروهای مسلح است.

سردار شریفی به برخی از خدمات تدوین شده یا در دست پیگیری برای ایثارگران فاقد درجه جانبازی اشاره کرد و توضیح داد: همانند جانبازان پنج درصد، برای رزمندگان با سابقه ۶ ماه جبهه خدماتی چون تبدیل وضعیت فرزندان شاغل در دستگاه های اجرایی، سهمیه کنکور، معافیت از خدمت سربازی، افزایش وام ازدواج فرزندان، درمان صدور بیمه نیروهای مسلح، انشعاب رایگان حامل های انرژی، احتساب مقطع تحصیلی بالاتر در نظر گرفته شده و در حال پیگیری است.

وی در مورد رزمندگان فاقد مدرک نیز با بیان اینکه در دروان دفاع مقدس رزمندگان به دنبال جمع آوری مدرک دال بر حضور در جبهه نبودند، گفت: برنامه هایی برای ساماندهی این افراد به منظور بهره مندی آنها از مزایای دیگر رزمندگان دارای مدرک در دستور کار است.

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مسکن ایثارگران فاقد منزل مسکونی با اشاره به شناسایی ۵۰ هزار نفر رزمنده فاقد منزل مسکونی در کشور، گفت: برای این افراد در قالب قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) طی انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه ساخت مسکن در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: برای ایثارگران دهک های ۶ به پایین منزل مسکونی به صورت رایگان احداث می شود و به حساب قرارگاه محرومیت زدایی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تامین مصالح مورد نیاز احداث این خانه ها واریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: از ۳۱ شهریورماه امسال و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، سیستم کاغذی گواهی ایثارگری حذف و خدمات به این جامعه در قالب سامانه های هوشمند انجام می گیرد

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس، نماینده ولی فقیه و فرماندهان نیروهای مسلح استان برگزار شد.

استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب کرد که نسبت به جمعیت استان در دهه ۶۰ بیشترین جمعیت ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

استان ایلام در دروان جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی هواپیماهای رژیم بعث قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha